فرمانده مرزبانی هرمزگان:

ارتقای معیشت و کاهش مشکلات مرزنشینان در دستور کار مرزبانی است



صبح ساحل ، حوادث - فرمانده مرزبانی هرمزگان با بیان اینکه مرزبانی نماینده حاکمیت در مناطق مرزی است گفت:ارتقای معیشت و کاهش مشکلات مرزنشینان در دستور کار مرزبانی است.

علی‌اصغر خرم روی اظهار داشت: با توجه طولانی بودن مرزهای آبی و خاکی کشور و تخصصی بودن وظایف و همچنین شعار مهارت محوری در مرزبانی نظارت و بر مرزها به ویژه تردد در این مناطق به مرزبانی واگذار شده است.

وی در ادامه حدود اختیارات مرزبانی جمهوری اسلامی ایران را اعمال حاکمیت، تامین نظم و امنیت و کنترل و مراقبت‌های انتظامی در محدوده منطقه مرزی برابر ضوابط دانست و افزود: همچنین دیده‌بانی مستقیم و مقابله با تجاوز محدود نظامی، ایجاد پرده پوشش، ممانعت از عملیات دشمن و تاخیر در آن تا رسیدن نیروهای نظامی خودی و همکاری با آنان در راستای دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی ایران در مواقع لزوم نیز بخشی دیگر از وظایف مرزبانی است.

فرمانده مرزبانی هرمزگان ادامه داد: جمع‌آوری و انعکاس اخبار و مشاهدات مرزی و رویدادهای امنیتی، نظامی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی منطقه مرزی به فرماندهان و مسؤولان ذیربط، بررسی طرح تقویت مرزبانی طرح ریزی، برنامه‌ریزی، هدایت و هماهنگی فعالیت‌های مربوط به مرزبانی در چهارچوب قوانین و مقررات در جهت حفظ حقوق و تمامیت ارضی و حاکمیت کشور و حفظ حقوق اتباع مرزنشین جمهوری اسلامی ایران و اجرای کامل قوانین و مقررات مرتبط با امور مرزی زمینی و دریایی و قراردادها و مقاوله نامه‌های مرزی و سایر تعهدات و معاهدات بین‌المللی مرتبط با مرزها و مناطق دریایی جمهوری اسلامی ایران از وظایف مرزبانی است.

خرم‌روی، یکی از مهم‌ترین وظایف مرزبانی هرمزگان را، نظارت بر فعالیت و تردد اعم شناورهای تفریحی، مسافرتی، صیادی و تجاری در مرز آب‌های تحت حاکمیت و بازرسی آنها در چهارچوب قوانین و مقررات داخلی و بین‌المللی و انجام فعالیت‌ها و اقدامات لازم در ارتباط با کشور همسایه در چهارچوب قراردادها و مقاوله نامه‌های مرزی در خصوص مسایل و مشکلات یا اموری که روابط بین دو کشور اقتضاء نماید دانست.

 وی در ادامه بیان‌ داشت: همچنین جلوگیری از استملاک اتباع و مهاجران خارجی و داخلی در حریم مرزی و همچنین تحویل اتباع کشور همجوار که به عللی اقامت آنان در ایران غیر مجاز تلقی شده باشد به مامورین مرزی طرف مقابل و همچنین تحویل گرفتن اتباع ایرانی که به مناسبتی اقامت آنها در کشور مقابل ممنوع بوده و از آن کشور اخراج می‌شوند، برابر مقررات و مصوبات شورای مرز در دایره اختیارات مرزبانی است.

خرم‌روی تاکیدکرد: توقیف مجرمان یا متهمان فراری کشور همسایه و همچنین شناورها و سایر ادوات و ابزارآلات همراه ایشان در منطقه مرزی دریایی جمهوری اسلامی ایران و استرداد آنها طبق قراردادها و مقاوله‌نامه‌های مرزی بین دو دولت در شرح وظایف مرزبانی است.

فرمانده مرزبانی هرمزگان تقویت و اداره مراکز امنیت دریانوردی در سواحل کشور با همکاری سایر سازمان‌ها و مبارزه با انواع مختلف قاچاق از جمله قاچاق اسلحه، مواد مخدر، مهمات، ‌انسان و کالا در منطقه مرزی و دستگیری متهمان و تحویل آنها به مراجع صلاحیت‌دار را با همکاری سایر سازمان‌های ذیربط و در چهارچوب قوانین و مقررات از اختیارات و وظایف مرزبانی دانست.

وی در ادامه از انجام فعالیت‌های مهندسی و عمرانی و احداث تاسیسات مورد نیاز و سایر اقدامات فیزیکی، الکترونیکی و اپتیکی برای کنترل مرزها در مناطق مرزی زمینی و دریایی به استثناء مبادی ورودی و خروجی رسمی کشور  را از وظایف مرزبانی دانست و گفت: این یگان ماموریت دارد در خصوص عملیات امداد و نجات در مناطق مرزی برابر طرح‌ها و دستوالعمل‌های ابلاغی همکاری کند.فرمانده مرزبانی هرمزگان در ادامه با اشاره به طولانی بودن مرز آبی با احتساب جزایر بالغ بر 2هزارو 500 کیلومتر، بیان‌داشت: فعالیت و در دریا به ویژه عملیات‌هایی که مرزبانی در دریا انجام می‌دهد چه از لحاظ هزینه و چه مهارت چندین برابر عملیات بر روی خشکی است.

خرم‌روی مرزداری و حرست از مرزها را مطابق روایات دینی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار دانست و افزود: بنده و همکارانم در مرزداری هرمزگان به خدمت در این یگان افتخار می‌کنیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها