مدیر تعاون روستایی :

۱۰۰۰ تن خرمای توافقی در هرمزگان خریداری شد



صبح ساحل ، اجتماعی - مدیر تعاون روستایی هرمزگان گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از ۱۰۰۰ تن خرما به صورت توافقی توسط شبکه تعاون روستایی هرمزگان خریداری شده است.

سیروس اسدپور در جمع خبرنگاران در تشریح برداشت خرما در هرمزگان بیان داشت: در راستای حمایت از نخلداران از ایتدای فصل برداشت تاکنون بیش از ۱۰۰۰ تن خرما توسط شبکه تعاونی روستایی از باغداران هرمزگانی بصورت توافقی خریداری شد.

وی افزود: تعاون روستایی خرید توافقی را برای کوتاه کردن دست سودجویان و ایجاد فرصتی همراه با حمایت مالی برای کشاورز به منظور فروش بهتر محصولاتش و برقراری آرامش در بازار این اقدام را در دستور کار قرار داده است.

اسدپور تصریح کرد: در خرید توافقی خرمای مضافتی کیلویی ۴هزار و ۵۰۰ تومان ، خاصوئی چسپ ۸ هزار تومان، خاصوئی ریزه  ۱۵هزار تومان، شاهانی و خنیزی ۴ هزار تومان، مرداسنگ چهار هزارو ۵۰۰ تومان، خارکلوت پنج هزار تومان، بردیوار ۲ هزار تومان و خرما صنعتی یک هزارو ۲۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می شود.

وی افزود: شبکه تعاون روستایی خرید خرمای پیارم حاجی آباد نیز در دستور کار قرار داده و به ازای هر کیلو خرمای درجه یک پیارم ۳۵ تا ۳۸ هزار تومان، خرمای قهوه ای معمولی پیارم ۳۰ هزار تومان و درجه سه پیارم(پستایی) ۱۵ هزار تومان خریداری می کند.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان گفت: در مجموع بیش از ۱۰۰۰ تن انواع خرما با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال از باغداران خریداری شد.

به گفته وی، خرمای تولید شده این استان که شامل بیش از ۷۰ نوع می شود علاوه بر استان های دیگر به کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپایی و روسیه صادر می شود.

اسدپور اضافه کرد: هرمزگان با عملکرد ۴ و نیم تن در هکتار و برداشت ۱۳۸ هزار تن مقام پنجم تولید و ۳۲هزار هکتار نخلستان رتبه دوم سطح زیر کشت نخلستان‌های کشور را دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها