در نشست شورای آموزش و پرورش استان مطرح شد؛

1600 کلاس درس تخریبی در هرمزگان وجود دارد



صبح ساحل ، سیاسی - استاندار هرمزگان گفت: بزودی ساخت 160 فضای آموزشی جدید برای دانش آموزان در استان آغاز می شود.

فریدون همتی در نشست شورای آموزش و پرورش استان افزود: هزینه اجرای این طرح ها را سازمان توسعه و تجهیز مدارس کشور و بنگاه های اقتصادی و صنایع غرب هرمزگان تامین می کنند.

وی گفت : ساخت هر مدرسه با امکانات جدید آموزشی 4 تا 5 میلیارد تومان هزینه می شود.استاندارهرمزگان افزود :در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، فضاهای جدید تا مهرماه ۹۸ ساخته می شوند.

وی گفت: یکی از اهداف برگزاری شورای اموزش و پرورش برنامه ریزی برای ارتقای وضعیت آموزشی و کسب رتبه های بیشتر در کنکور ۹۸ است.

فریدون همتی پیش بینی کرد: با اجرای منظم این برنامه ها، هرمزگان در سال تحصیلی جدید 2 تا 3 پله در جایگاه رتبه بندی آموزشی و کنکور کشور ارتقا می یابد.

وی افزود: پارسال در شورای آموزش و پرورش استان برای ارتقای وضعیت آموزشی برنامه ریزی شد که نتیجه آن ارتقای دو پله ای از رتبه نوزدهم به جایگاه هفدهم کشور بود.

فریدون همتی افزود: از این پس مدیران آموزش و پرورش شهرستان های استان که در ارتقای وضعیت آموزشی و کسب رتبه های بالای کنکور دانش آموزان تلاش نمایند تشویق می شوند.

استاندار هرمزگان گفت: در حال پیگری با وزارت آموزش و پرورش کشور برای جذب 500 مجوز قرارداد کار معین آموزشی ویژه دبیران بومی و ساکن مناطق روستایی استان هستیم.

دانش هاشمی پور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این نشست گفت: ۹۱ نفر از داوطلبان استان در کنکور امسال رتبه های بالا و یا زیر هزار کسب کردند.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان هم در جمع اعضای این شورا گفت: اکنون ۱۶۰ مدرسه با هزارو ششصد کلاس درس تخریبی در هرمزگان وجود دارد.

نویداحمدی افزود: مشکل آب و برق ۶۰ مدرسه شهری و روستایی استان تا پایان آذر امسال برطرف و انشعابات آنان وصل می شود.

موسی دادی  زاده معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان نیز گفت: در کنکور سال آینده ۳۰ درصد از معدل کتبی نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم لحاظ می شود.

معاون آموزش ابتدایی استان در نشست شورای آموزش و پرورش گفت: سه هزار و ۷۷۶ کودک بازمانده از تحصیل در هرمزگان وجود دارد.

ایرج بیت الهی افزود: برای تامین پوشاک، نوشت افزار و سرویس رفت و آمد آنان به سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

در پایان این نشست مقرر شد نیمی از هزینه بازگرداندن کودکان به تحصیل را استانداری هرمزگان و بقیه آن را آموزش و پرورش استان تامین کنند.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها