زورگویی و خشونت در محل کار و افزایش بیماری های قلبی عروقی



صبح ساحل ، اجتماعی - نتایج مطالعات محققان انجمن قلب اروپا نشان می دهد زورگویی و خشونت در محل کار احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی از جمله حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد.
به گزارش ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، این مطالعه که با بررسی یک جامعه آماری وسیع صورت گرفته نشان می دهد بین خشونت و زورگویی در محیط کار و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ارتباط وجود دارد.
در این تحقیقات اطلاعات مربوط به 79201 مرد و زن 18 تا 65 ساله شاغل در دانمارک و سوئد مورد مطالعه قرار گرفت. این افراد فاقد هرگونه سابقه بیماری های قلبی عروقی بودند و در بین سال های 1995 تا 2011 میلادی در سه مطالعه شرکت کردند.

در شروع این مطالعات از داوطلبان سوالاتی در مورد زورگویی و خشونت در محل کار و دفعات قربانی شدن آن ها در این پدیده پرسیده شد.

سپس اطلاعات مربوط به مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی و مغزی این افراد از اداره ثبت احوال دریافت شد. محققان سایر عوامل موثر بر بروز بیماری های قلبی و عروقی مانند شاخص توده بدن، مصرف الکل و دخانیات، اختلالات روحی و سایر موارد را نیز در نظر گرفتند.

در نتیجه این تحقیقات مشخص شد 9 درصد از داوطلبان قربانی زورگویی در محیط کار می شوند و 13 درصد از آن ها خشونت یا تهدید به خشونت را در محیط کار تجربه می کنند.

همچنین مشخص شد ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در افرادی که مورد زورگویی و خشونت در محیط کار قرار گرفته اند به ترتیب 59 و 25 درصد بالاتر از سایرین است.

بر اساس این تحقیقات خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در افرادی که به طور مستمر یا هرروز مورد زورگویی قرار گرفته اند 120 درصد بیش از سایرین است، در حالی که خشونت مستمر موجب افزایش 36 درصدی ریسک ابتلا به این بیماری ها می شود.
زورگویی و خشونت دو عامل استرس زای مستقل هستند و تنها 10 تا 14 درصد از افرادی که دچار یکی از این عوامل می شوند، به طور همزمان قربانی دیگر هم هستند. این عوامل ارتباط مستقیمی با میزان افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی دارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها