مدیرکل آموزش و پرورش استان :

امسال بیش از 5هزار نفر در هرمزگان باسواد می‌شوند



صبح ساحل ، اجتماعی - مدیرکل و دبیر شورای پشتیبانی سوادآموزی هرمزگان گفت: برابر سرشماری سال 95، حجم ابلاغ شده در سال‌جاری جهت پوشش سوادآموزی پنج‌هزار و 173 نفر است که تا امروز 53 درصد از این میزان تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفته اند.

موسی دادی‌زاده در چهارمین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی هرمزگان اظهارداشت: با برنامه‌ریزی انجام شده و پیگیری‌های مستمر اداره‌کل آموزش و پرورش و حمایت معاون سیاسی امنیتی استانداری در جایگاه رئیس شورای پشتیبانی سوادآموزی استان، 47 درصد باقی‌مانده از این جمعیت تا پایان آذرماه تحت پوشش سوادآموزی قرار خواهند گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با تاکید بر این‌که اهمیت علم‌آموزی در دین مبین اسلام بر کسی پوشیده نیست، بیان‌داشت: اهمیت علم‌آموزی در اسلام رسالت متولیان را در ریشه‌کنی بیسوادی و توسعه علم و دانش آشکار کرده است و با اطمینان می‌توان گفت اسلام دین آگاهی، خرد و علم و معرفت است.دادی‌زاده تصریح‌کرد: تعیین رئیس جمهور به‌عنوان رئیس شورای پشتیبانی سوادآموزی کشور و همچنین در استان واگذاری این مسؤولیت به نماینده عالی دولت، نشان از اهمیت شورای پشتیبانی سوادآموزی دارد که باید از این ظرفیت حداکثر بهره را در تحقق اهداف برنامه توسعه در ریشه‌کنی بیسوادی داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان بیان‌کرد: انتظار داریم فرمانداران در شهرستان‌ها با راهبری جلسات شورای پشتیبانی و بکارگیری همه ظرفیت‌ها، به تحقق اهداف برنامه در پوشش حداکثری بیسوادان کمک کنند.

این مسؤول همچنین گفت: مهلت جذب بیسوادان تا پایان آذرماه اعلام شده است که از همه دست اندرکاران در شهرستان‌ها و مناطق انتظار داریم هر چه سریع‌تر نسبت به پوشش حجم باقیمانده اقدام کنند.

موسی دادی زاده در پایان با تاکید بر اینکه سوادآموزی در یک جامعه ای پویا ضرورتی انکار ناپذیر است، تصریح کرد: انسداد کامل مبادی بیسوادی و جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان و تحقق عدالت آموزشی، اولویت آموزش و پرورش هرمزگان است و با تقویت برنامه ها و بسیج همه ی ظرفیت ها، برای نیل این هدف پای کار هستیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها