در سفر مسوولان به جزیره قشم مطرح شد:

مدیران به فکر توسعه و پیشرفت هرمزگان هستند



صبح ساحل ، سیاسی -  با حضور استاندارهرمزگان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بخشداری حرا به بهره برداری رسید.

 

 استاندار هرمزگان گفت: ظرفیت‌های شهرستان قشم و به‌ویژه غرب آن نادر است که باید تلاش کنیم این ظرفیت‌ها را برای مردم و رفاه جوانان فعال کنیم.

 

فریدون همتی اظهار داشت: باید در قالب یک برنامه منسجم به نیازهای واقعی مردم در منطقه قشم پاسخ دهیم و برنامه‌هایی برای توسعه در گردشگری و حوزه صید و صیادی  و مسایل نفت و گاز  داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: خوشحالم در استانی توفیق  خدمت دارم که نقش مردم و نخبگان، علما و روحانیت و بانوان و مجلس همه برجسته است و توفیقی است که همه در یک فضای وحدت و همدلی با هم امور استان را به پیش ببریم.

 

استاندار هرمزگان گفت: مردم به گردن ما حق دارند و ائمه جمعه و جماعات، اعضای شورای تامین استان و مدیران و مسوولان همه به فکر توسعه و پیشرفت هرمزگان هستند.

 

همتی با اشاره به بخش شدن منطقه غرب در جزیره قشم، اضافه کرد: باید شرایطی فراهم کنیم که آیندگان از ما به نیکی یاد کنند و مردم در حافظه‌شان خاطره خوبی از ما داشته باشند.

 

وی بیان‌داشت: خواسته‌ای که مردم حرا سال‌ها به دنبال آن بودند، امروز با تلاش مسوولان و نگاه ویژه دولت تدبیر و امید محقق شده است.

 

استاندار هرمزگان تصریح کرد: هر چند توسعه تقسیمات کشوری برای دولت هزینه بر است، اما از طرفی موجب تغییرات زندگی  مردم و ارتقاء مناطق می‌شود.

 

همتی با اشاره به اینکه درخواست‌های برخی از اهالی این منطقه مبنی بر تغییر نام از حرا به کاوان را مورد بازبینی قرار خواهیم داد، گفت: یکی از مصوبات دولت، ارتقاء این بخش بود که  حرا نامگذاری شد و رسما برقراری این بخش و ارتقاء این منطقه را اعلام می‌کنیم و جشن می‌گیریم.

 

وی ادامه داد: مشارکت نخبگان خیلی تاثیرگذار است چرا که مطالب عمیق، اصولی و علمی را که عاقلانه مطرح می‌کنند،در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه ریزی‌ها و اولویت دادن به موضوعات برای ما قابل استفاده است.

 

استاندار هرمزگان اظهار داشت:دشمنان و در رأس آن آمریکا، عاشق چشم و ابروی ما مسلمانان نیستند و اسلام را برای خود یک خطر بزرگ می‌بینند.

 

همتی گفت:در این شرایط سخت و حساس، نقش نخبگان، فرهیختگان ، علما، روحانیت، جوانان و بانوان برای ما مهم است و باید با بصیرت و آگاهی و هوشیاری در کنار مسوولان و مردم باشند که با سرافرازی تهدیدات را تبدیل به فرصت کنیم.

 

فرماندار قشم در این مراسم گفت: با پیگیری چندسال گذشته و با تصویب هیات دولت بخش حرا در تاریخ ۱۳ آبان امسال ایجاد و در تاریخ ۱۸ آبان با امضای معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

 

علیرضا نصری با بیان اینکه احسان نیک بخت به عنوان بخشدار حرا انتخاب شد، افزود: با تصویب هیات وزیران، بخش حرا به مرکزیت طبل در جزیره قشم ایجاد شد.

 

استاندار هرمزگان در مراسم افتتاح بخشداری حرا گفت: مشارکت‌های مردمی و نقش آفرینی نخبگان ظرفیت‌های بکر غرب جزیره قشم را شکوفا می‌کند.

 

محمد آشوری رییس مجمع نمایندگان و نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تدوین سند توسعه بخش حرا گفت: این اقدام از هدر رفت انرژی جلوگیری و تحقق اولویت‌های توسعه را شتاب می‌بخشد.

 

شیخ محمدعلی امینی، امام جمعه مرکز بخش حرا گفت: از دولت انتظار می‌رود که با نگاه ویژه به این منطقه مرزی، روند استقرار دستگاه‌های اداری را در این بخش با شتاب بیشتری انجام دهد.

 

همچنین عملیات ساخت سالن ورزشی چند منظوره روستای هلر جزیره قشم با حضور استاندار هرمزگان آغاز شد.برای ساخت این سالن چند منظوره ورزشی ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات وزارت نفت هزینه می‌شود.

 

این سالن ورزشی با مساحت هزار و ۲۵۰ متر مربع تا سال آینده به بهره برداری می‌رسد.بخش حرا دو دهستان دولاب و سلخ دارد.قشم ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار جنگل حرا دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها