پاسخ قابل تامل علی لاریجانی به احتمال کاندیداتوری‌اش



با نزدیک شدن به موعد ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که 10 خردادماه برگزار می‌شود، تب و تاب اخباری از قبیل اینکه کدام شخصیت‌هاسی سیاسی کشور قرار است شرکت کنند، یا کدام یک از نامزدها شانس بیشتری برای پیروزی دارند، حسابی داغ شده است. لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم درباره احتمال کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، علی لاریجانی در حاشیه مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم که صبح امروز (دوشنبه) به صورت رسمی و با حضور جمعی از مقامات لشکری و کشوری برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر احتمال ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ببینیم.

وی در ادامه در پاسخ به سووال دیگری در خصوص اینکه با توجه به شرایط کنونی، مجلس دوازدهم چه اولویتی را باید مدنظر قرار دهد، گفت: مجلس دوازدهم تشخیص خوبی برای آینده کاری خود خواهند داشت؛ زیرا افراد نخبه و خوبی از جریان‌های مختلف در مجلس حضور دارند و آگاه هستند.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی، اگر سیاست‌های کلی که درباره قانونگذاری تدوین و توسط رهبری ابلاغ شده و مجموعه نسبتا کاملی است، مبنا قرار دهند؛ برای آینده کشور خوب است.

 

پس از شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس دولت سیزدهم، (بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی) مقرر شد رئیس جمهور جدید ظرف ۵۰ روز ( هشتم تیر ماه 1403) انتخاب شود.

در جلسه سران قوا که بعد از ظهر ۳۱ اردیبهشت که به میزبانی محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور و با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در محل ساختمان دولت برگزار شد، راجع به نحوه اجرای اصل ۱۳۱ قانون اساسی مبنی بر طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری در مدت ۵۰ روز بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.

بر این اساس، زمانبندی فرایند انتخابات شامل زمان تشکیل هیات های اجرایی، ثبت نام نامزدها، تبلیغات و روند برگزاری مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با توجه به توافق اولیه شورای نگهبان، انتخابات برای تعیین رئیس جمهور جدید در تاریخ ۸ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شود.

بر اساس تقویم مصوب انتخابات ثبت نام نامزدها در روزهای دهم تا چهاردهم خرداد انجام می شود و زمان تبلیغات انتخاباتی نیز از روز ۲۳ خرداد لغایت ۶ تیرماه خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها