کشتی های فراساحلی از رفتن به جنوب دریای عمان خودداری کنند



طبق نقشه های هواشناسی پیش بینی می شود توفان حاره ای به سمت خشکی های کشور عمان حرکت کند که توصیه می شود از حرکت کشتی های فراساحلی به سمت جنوب دریای عمان خودداری شود.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از ایرنا، معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:  توفان حاره ای شکل گرفته در شمال اقیانوس هند تبدیل به طوفان درجه ۲ شده و با شدت بیشتر امروز سه شنبه در عرض های پایین فعالیت خواهد داشت.
 

کیانوش عارفی افزود: این طوفان طی فردا (چها چهارشنبه) تضعیف شده و تاثیری هم در جنوب ایران ندارد.
وی ادامه داد: امروز سه شنبه شاهد ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در برخی نقاط استان هرمزگان خواهیم بود.
 

معاون هواشناسی هرمزگان گفت: امروز سه شنبه در مناطق دریایی شرق تنگه هرمز و دریای عمان شاهد وزش باد نسبت شدید جنوب شرقی خواهیم بود که سبب مواج شدن دریا خواهد شد.
وی گفت: توصیه می شود شناورهای سبک و صیادی از رفت و آمد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر مناطق شرقی و مرکزی هرمزگان نیز صورت گیرد .
 

معاون هواشناسی هرمزگان ادامه داد: طبق پیش بینی های صورت گرفته فردا چهارشنبه نیز با تاثیر بادهای جنوب شرقی دریا در ساعت صبح به نسبت مواج است و شرایط بارش رگباری در ساعت بعدازظهر در ارتفاعات استان مهیا خواهد بود .
عارفی اضافه کرد: باتوجه به تاثیر جریانات شرقی در ساعت بعدازظهر رشد ابر ، رگبار موقتی باران و رعد وبرق در ارتفاعات منطقه بشاگرد پیش بینی می شود.
وی یادآور شد: از لحاظ دمایی نیز امروز سه‌شنبه و فردا چهارشنبه در مناطق ساحلی هرمزگان کاهش ۱ تا ۲ درجه ای دما پیش بینی می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها