استقرار دادگاه بشاگرد در جاسک از عدالت بدور است/استقلال بشاگرد حفظ شود



به گزارش صبح ساحل،به نقل از شبستان،« یعقوب داد علی زاده »، رئیس شورای اسلامی شهرستان بشاگرد با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان گفت: ایجاد سیستم قضایی بر پایه عدل اسلامی از ضروریات هر جامعه ای است تا احیا کننده حقوق عمومی و گسترش دهنده عدل و آزادی های مشروع باشد.

وی افزود: متاسفانه شهرستان بشاگرد که از محروم ترین نقاط کشور است از نعمت مهم و اساسی و دسترسی آسان و سریع و رایگان به دادگستری و عدالت اجتماعی محروم مانده و آنچه برای مردم این منطقه جای تعجب دارد استقرار دادگاه شهرستان بشاگرد در شهرستان جاسک است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان بشاگرد با اشاره به اینکه شهرستان بشاگرد از سال۱۳۷۸ واجد شرایط این دادگاه شده است تصریح کرد: مردم بشاگرد برای دسترسی آسان به اقدامات قضایی درخواست استقرار این دادگاه در شهرستان بشاگرد را دارند.

وی گفت: عدم استقرار دادگاه در شهرستان بشاگرد سبب شده است تا مردم فاصله ۵۰۰ کیلومتری برای مسیر رفت و برگشت را طی کنند که با چالش و مشکلات جدی روبرو می شوند.
دادعلی زاده بیان کرد: از آنجایی که عده کثیری از مردم از وسیله نقلیه برای تردد برخوردارهستند اغلب مشاهده شده است که مردم  برای انجام اقدامات قضایی خود هزینه های زیادی را متحمل می شوند.
رئیس شورای اسلامی بشاگرد گفت: با توجه به اینکه  این موضوع را بارها از مسئولان استانی درخواست کرده این و نتیجه ای حاصل نشده است ، انتظار می رود که ریاست قوه قضائیه به این مهم اهتمام ویژه داشته باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در شهرستان هنوز زیرساخت مستقل برای استقرار دادگاه وجود ندارد برای حفظ استقلال شهرستان در خواست می شود تا با راه اندازی دستگاه قضایی شهرستان به صورت استیجاری  برای خدمت به مردم شهرستان اقدامات لازم انجام شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها