دستورالعمل استفاده از قطار برای اردوهای دانش آموزی صادر شد



مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از صدور دستورالعمل استفاده از قطار برای اردوهای دانش آموزی در مسیرهای طولانی به منظور جلوگیری از بروز خطر حوادث احتمالی برای دانش آموزان در هنگام اردوها خبرداد.

به گزارش صبح ساحل، «علی رمضانی» افزود: با توجه به اینکه امنیت اردوها در اولویت وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است،  در شهرهای دور که مسیر قطار دارند، استفاده از اتوبوس را مجاز نمی دانیم و در این راستا دستور استفاده از قطار صادر شد.
وی با یادآوری حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگان در استان فارس که منجر به کشته شدن تعدادی از دانش آموزان شد، خاطرنشان کرد: پس از حادثه هرمزگان و برای جلوگیری از حوادث احتمالی، در اردوهای راهیان نور و همه اردوهایی که مسافت طولانی باشد حتماً از قطار استفاده می شود.
وی تصریح کرد: پس از سه سال کار کارشناسی توسط کمیسیون ایمنی راه ها، شورای عالی آموزش و پرورش و معاونت های این وزارتخانه دستوالعمل اردوها برای استان ها ارسال شد.

این مسئول در وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: امنیت اردوها در اولویت قرار دارد. همچنین بررسی وضعیت ناوگان اتوبوس ها، آموزش نیروی انسانی و فضاهای پرورشی باید به دقت دیده شود.
رمضانی ادامه داد: کار جدید در این دستورالعمل این بوده است که به همراه اردوهای کشوری حتماً یک مشاور و کارشناس بهداشت برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی وجود خواهد داشت. سیاست ما بر این است که آموزش ها همراه با مهارت باشد تا دانش آموز از ظرفیت مهارت به نحو احسن استفاده کند.
وی گفت: در اردوهای سطح شهر نیز بازدیدها با مسئولیت مدیر واحدهای آموزش و شورای آموزش و پرورش اردوها برگزار می شود که امیدواریم براساس برنامه ریزی که امسال انجام شده است اردوهای دانش آموزی در سلامت کامل برگزار شود.


وی اضافه کرد: برای اردوهای دانش آموزی، موضوع ایمنی وسایل نقلیه، راه ها و پایگاه های اورژانس به خوبی وارد عمل شدند و نماینده تمام سازمان ها حضور دارند تا بتوانند برای اردوهای دانش آموزی تصمیمات درستی اتخاذ شود.
مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت: تمام تلاش ما این است که اردوهای دانش آموزی در سلامت کامل برگزار شود و دانش آموزان بتوانند از این فرصت های خوبی که در اختیارشان قرار می گیرد از نظر معنوی و زیارتی فیض کامل را ببرند.

رمضانی تاکید کرد: امیدواریم دانش آموزان بتوانند در سفرهای تفریحی بیشترین استفاده را ببرند چرا که موجب نشاط و شادابی بیشتر دانش آموزان در طول سال تحصیلی خواهد شد.
وی در ادامه به کانون های فرهنگی و تربیتی در کشور نیز اشاره کرد و گفت:  چهار میلیون نفر در یک هزار و ۱۸۳ کانون های فرهنگی تربیتی عضو هستند که سیاست بر این است که با کمک اساتید ۲۲ انجمن را تشکیل داده تا  دانش آموزان براساس محتوا و سرفصل آموزش های لازم را در این کانون ها فراگیرند.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش افزود: سال گذشته ۱۰ میلیون و ۸۳ نفر در مسابقات فرهنگی وزارت آموزش و پرورش شرکت کردند که نشان می دهد دانش آموزان به این گونه مسابقات علاقه مند هستند و ادامه دادن آنها حتی می تواند در تقویت روحیه آنان تاثیرگذار باشد.
رمضانی یادآور شد: سیاست وزارت آموزش و پرورش ایجاد فضای بانشاط و تکیه به مدرسه محوری است به همین دلیل در خود مدرسه از دانش آموزان توانمند تجلیل می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها