بی‌مهری مسؤولان نسبت به پنجشنبه‌بازار میناب



مسؤولان نسبت به پنجشنبه‌بازار میناب به عنوان بازاری سنتی با پیشینه‌ای بالغ‌بر ۵۰۰ سال بی توجهی می کنند

به گزارش صبح ساحل، به نقل از فارس از میناب، پنجشنبه‌بازار، نام بازاری هفتگی در مرکز شهرستان میناب است که پنجشنبه هر هفته در کنار رودخانه این شهرستان دایر می‌شود.

پنجشنبه‌بازار میناب که قدمتی ۵۰۰ ساله دارد علی‌رغم اینکه در گذشته بیشتر محل خرید و فروش صنایع دستی بوده است امروزه همه نوع کالایی در این بازار به فروش می‌رسد.

پنجشنبه‌بازار میناب دارای دو بخش بازار دام و طیور و بازار اصلی پنجشنبه بازار است که بازار دام و طیور هر پنجشنبه مملو از دامداران و خریداران دام است.

پنجشنبه بازار میناب، پنجشنبه هر هفته میزبان خریداران و فروشندگانی از شرق هرمزگان و شاید بتوان گفت کل استان و جنوب کرمان است.

در این بازار سنتی؛ صنایع حصیری، بافتنی، سفالی اعم از؛ کوار، گراشی، اشترگلی، گشته‌سوز، سبد، بادبزن، تک، درپوش کوزه، گلدان حصیری، ظرف میوه، ظرف نگهداری نان و قفس پرندگان، برقع، گلابتون‌ و ... که از صنایع دستی منحصربفرد میناب است بخوبی یافت می‌شود.

صنایع دستی تنها گوشه‌ای از محصولات عرضه‌شده در این بازار است، بلکه مرکبات، خواروبار و دیگر محصولات اساسی نیز در این بازار به معرض فروش گذاشته می‌شود.

شهرداری میناب از فروشندگانی که قصد عرضه محصولات خود را در این بازار دارند مبلغی کمتر از ۱۰ هزار تومان دریافت می‌کند اما در قبال آن سرویس‌دهی مناسبی ارائه دریافت نمی‌دهد.

فروشندگان برای جلوگیری از تابش آفتاب و ایجاد سایه برای خود و خریدارانی که طی مدت کوتاهی از محصولات آنان بازدید می‌کنند، پارچه‌ای چترمانند را تعبیه کرده‌اند که باعث مختل شدن عبور و مرور بازدیدکنندگان نیز شده است.

آب لوله‌کشی آشامیدنی نیز در این بازار وجود ندارد و بازدیدکنندگان مجبور به خرید آب معدنی هستند.

این بازار که همه‌ساله گردشگران بیشماری را به خود جذب می‌کند به درد بی‌مهری مسؤولان گرفتار شده است و با مشکلات و کمبودهای فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند.


یکی از فروشندگان مستقر در پنجشنبه بازار گفت: با وجود گرمای شدید هوا مجبور هستیم برای کسب روزی حلال طاقت بیاوریم و محصولات خود را بفروشیم.

وی افزود: اگر شهرداری برای فروشندگان سایبان قرار می‌داد تا در زیر سایه آن به راحتی بتوانند محصولات خود را عرضه کنند بسیار خوب می‌شد.

این فروشنده عنوان داشت: طی یک سال اخیر تنها اقداماتی که توسط شهرداری در این بازار سنتی انجام شده، آسفالت است که کار تحسین‌برانگیزی است.

وی تصریح کرد: علیرغم جمعیت زیادی که برای خرید و یا فروش به این بازار سنتی می‌آیند، سرویس بهداشتی رایگان نیست و در قبال استفاده از آن مبلغ هزار تومان را دریافت می‌کنند.

سجاد سلطانی شهردار میناب گفت: ساماندهی پنجشنبه‌بازار بطور جدی در دست اقدام است.

وی افزود: قریب به دوماه است که پنجشنبه‌بازار از بخش خصوصی خارج و شهرداری امورات آن را در دست گرفته است.

شهردار میناب تصریح کرد: آسفالت لاین‌ها، راه‌اندازی سرویس بهداشتی و آبخوری این بازار را انجام داده‌ایم و در مراحل بعدی مشکل سقف و دیگر مشکلات پنجشنبه بازار را برطرف خواهیم کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها