برداشت فلفل رنگی گلخانه‌ای درمیناب آغازشد



مدیرجهاد کشاورزی میناب از آغاز برداشت فلفل رنگی گلخانه ای در ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین های زیرکشت این شهرستان خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، عباس مویدی روز یکشنبه پیش بینی کرد تا پایان فصل برداشت(خرداد ۹۹) ۳۰۰ تن فلفل رنگی گلخانه ای درمیناب تولید می شود.
وی بیان داشت: سال گذشته در میناب هزار و ۲۰۰ هکتار  فلفل گلخانه‌ای وجود داشت اما امسال با پیگیرهای صورت گرفته برای ۱۴۲ هکتار مجوز صادر شده است .معاون سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهارداشت: افزایش فلفل دلمه ای با استقبال بهره برداران در دهه فجر به بیش از ۱۱۱ هکتار پرونده احداث گلخانه‌ای در بانک عامل تشکیل شده است.


مویدی گفت: در هر هکتار گلخانه ای بیش از ۱۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می شود.وی یادآورشد: درحال حاضر بیش از ۸۰ هکتار ساخت و ساز گلخانه را در شهرستان میناب داریم که از این میزان هفت هکتار آن در سالجاری به بهره برداری رسید که ۲هزار و ۸۰۰  هکتار آن به فلفل رنگی اختصاص یافته است. گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان و خیار به عنوان مهم ترین محصولات تولیدی گلخانه ها در هرمزگان است. 


کشت محصولات خیار سبز و فلفل دلمه در زمین‌های کشاورزی فضای باز هرمزگان از سال ۹۹ ممنوع و به گلخانه‌ای منتقل شد.وسعت زمین های کشاورزی هرمزگان ۱۶۰هزار هکتار با تولید سالانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصول زراعی با محوریت تولید سبزی و صیفی خارج از فصل و باغی اعلام شده است.شهرستان میناب در ۹۰کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است. 

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها