مبارزه با ملخ صحرایی در کشور به ۱۶هزار هکتار رسید



به گزارش صبح ساحل، محمد رضا درگاهی روز پنجشنبه در بازدید از مناطق آلوده به آفت ملخ صحرایی در شهرستان سیریک افزود: مبارزه با ملخ صحرایی در سطح استان های هرمزگان، بوشهر، فارس، سیستان و پبلوچستان و خوزستان انجام شده است.
وی بیان داشت: رفتار این آفت در موج تهاجمی امسال نسبت به سال گذشته کاملا متفاوت است و جابه جایی از نقطه ای به نقطه دیگر و تمایل به تغذیه از مشخصه های بارز این تغییرات است.
رییس سازمان حفظ نباتات کشور اظهارداشت: تمامی این موارد و از همه مهم تر جمعیت متراکم آفت ملخ صحرایی در این دوره، شرایط مبارزه را دشوارتر می کند.
درگاهی با بیان اینکه با هماهنگی ها، تدارک امکانات مورد نیاز و برنامه ریزی مناسبی که برای مبارزه با این آفت مهم پیش بینی شده است، گفت: در کنترل آن همانند سال گذشته موفق عمل خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که حاصل دسترنج کشاورزان کشورمان در این مناطق آلوده به آفت در معرض تهدید و خسارت قرار گیرد.
مبارزه با ملخ صحرایی در ۱۱هزارهکتار ازمراتع هرمزگان
رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز در این بازید گفت: سطح مبارزه با آفت ملخ در این استان بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار است.
علی باقرزاده همایی افزود: با انجام نشست های هماهنگی با استاندار و همکاری های انجام شده بین بخشی از طریق فرمانداران و سایر بخش های مرتبط ، آفت ملخ صحرایی در استان مدیریت و تحت کنترل می باشد.
سازمان حفظ نباتات نیز به عنوان دستگاه اصلی و متولی مبارزه با ملخ صحرایی ، در زمینه بسیج امکانات، بودجه و اعزام نیروی کارشناسی با سازمان جهادکشاورزی همکاری داشته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها