آغاز خرید تضمینی گندم و کلزا در سال زارعی ۹۹-۹۸ استان



مدیر تعاون روستایی هرمزگان از آغاز خرید تضمینی گندم و کلزا در سال زارعی ۹۹-۹۸ توسط شبکه تعاون روستایی هرمزگان بعنوان مباشر شرکت بازرگانی دولتی خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، سیروس اسدپور بیان کرد: نخستین محموله گندم به وزن ۷۸ تن و کلزا به وزن ۷۰ تن در سامانه خرید تضمینی تعاون روستایی ثبت و در سیلوها وانبارهای استان ذخیره سازی شد.

وی با بیان اینکه در زمینه خریدهای تضمینی تعداد ۳۵ نفر از کارکنان شبکه تعاون روستایی به صورت مجازی آموزش دیده‌اند افزود: برای خرید گندم و کلزا ۱۱ مرکز در شهرستان‌های حاجی آباد، رودان، میناب، پارسیان و بستک و بندرعباس تدارک دیده شده است که با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده مراکز آماده تحویل محصولات از کشاورزان هستند.

اسدپور تصریح کرد: مراکز خرید تضمینی محصولات کشاورزی در هرمزگان، متناسب با سطح زیر کشت و میزان برداشت گندم و کلزا درسطح استان پراکنده شده و در راستای تسهیل و تسریع روند تحویل گندم و کاهش هزینه حمل و احترام به وقت کشاورزان عزیز و زحمتکش، گندم شهرستان‌های تابعه در همان شهرستان خرید و ذخیره‌سازی می‌شود.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان افزود: قیمت کنونی گندم معمولی با افت ۴ درصد مفید و ۲ درصد غیر مفید ۲۵۰۰ و دروم با افت مشابه بین ۲۶۰۰ تا ۲۷۰۰ همچنین کلزا با قیمت ۴۷۰۰ تومان خریداری می‌شود.

وی یادآور شد: تعاون روستایی هرمزگان در سال زراعی گذشته موفق به خرید بیش از ۲۰ هزار تن گندم و ۲۶۰ تن کلزا از کشاورزان هرمزگانی شد.

وی افزود: پیش بینی‌های اولیه سازمان جهاد کشاورزی استان حاکی از تولید بیش از ۵۲ هزار تن گندم و ۱۵۰۰ هزار تن کلزا در استان است.

منبع: مهر

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها