صبح ساحل پیگیری کرد؛ سرقت تجهیزات برق علت خاموشی‌های خونسرخ



مردم روستای خونسرخ طی روزهای اخیر خاموشی‌های زیادی داشتند که ناراحتی و نارضایتی آنها را به دنبال داشت.یکی از اهالی روستای خونسرخ طی تماسی به صبح ساحل، گفت: " قطع برق بصورت 12 ساعته از ساعت ۱۱ شب الی ۱۱ ظهر ظلمی در حق اهالی خونسرخ است و مردم این منطقه همیشه و هر روز از قطع بودن برق باید شاکی باشند." و از صبح ساحل خواست این موضوع را پیگیری کند.

 

سرقت و برخورد کامیون علت خاموشی خونسرخ

این موضوع را از مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان جویا شدیم، "فاطمه دیالمه" در خصوص قطعی‌های اخیر برق در روستای خونسرخ گفت: برخورد یک کامیون به شبکه تیر برق علت خاموشی طولانی مدت این منطقه بوده است که در حال حاضر بازسازی شبکه انجام شده است.

وی تاکید کرد: سرقت تجهیزات شبکه برق نیز در این منطقه بوده است، به طور کلی میزان سرقت تجهیزات برق بالا رفته است که دغدغه بزرگی شده و منجر به خاموشی می شود.

 دو نیرو برای حراست از تجهیزات برق خونسرخ کافی است

در ادامه این موضوع را از دهیار خونسرخ جویا شدیم، "امیدوار" دهیار خونسرخ در خصوص خاموشی های پیش آمده گفت:  در چند روز اخیر 4 مورد خاموشی بوده که سرقت، علت یکی از خاموشی ها است.کامیونی که برخورد داشته با شبکه برق نیز در حال سرقت بوده که همین موضوع بیشترین خاموشی را به دنبال داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای حفاظت از تجهیزات برق خونسرخ در حال حاضر نیرویی وجود دارد؟ گفت: خیر در حال حاضر نیروی حراستی از سمت اداره برق برای حفاظت از تجهیزات برق نداریم و وجود دو نیرو برای حراست از این منطقه کافی است، از طرف دهیاری به اداره برق این درخواست را میدهیم اما اگر اداره برق این نیاز را میبیند این مسئله را حل کند.

امیدوار گفت: طوفان اخیر نیز منجر به افتادن 8 تیر برق در این منطقه شد و خاموشی هایی به دنبال داشت که با تلاش های شبانه روزی نیروهای اداره برق به این موضوع نیز رسیدگی شد، ان شالله دیگر خاموشی نخواهیم داشت.

آماده همکاری برای حفاظت و حراست از شبکه برق در هر نقطه از استان هستیم

موسسه نظم آوران راد (بخش خصوصی) زیر نظر پلیس پیشگیری استان از سال 87 بطور جدی فعالیت خود را به منظور تامین امنیت بیشتر در استان آغاز کرده است. گسترش بی رویه شهر، افزایش جمعیت شهری، افزایش مناطق تجاری ، مسکونی، بازاری، صنعتی و گردشگری همه به عنوان عناصری هستند که تامین امنیت را در تمامی زمینه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی می طلبند و بدون تردید پلیس با توجه به این گسترده جمعیتی، توان  ایجاد امنیت در تمامی نقاط دور دست را ندارد. به همین علت شرکت یاد شده در اماکن و محلاتی مانند تاسیسات، منازل مسکونی، تجاری و محله های فاقد رده حفاظتی مشغول خدمات رسانی هستند.

در ادامه صبح ساحل به گفت و گو با نماینده رسمی این شرکت پرداخت.

"صدیق" گفت: برای حفاظت و حراست شبکه توزیع برق یک شهر قرار داد میبندیم این آمادگی را داریم که در صورت اعلام شرکت برق این نیاز را در هر نقطه تامین کنیم از سال 87 تاکنون درصد زیادی از خاموشی های شهر بندرعباس کم شده از 450 مورد خاموشی در ماه به زیر 10 مورد رسیده است.

وی با بیان اینکه ما بازوی کمکی پلیس هستیم، گفت: اگر مسائل مالی ما تامین شود امنیت زیادی حکم فرما خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها