ماجرای بدنیا آمدن نوزاد با پاهای شکسته:

نوزاد مینابی با شکستگی مادرزادي زانو، به دنيا آمد



صبح ساحل، حوادث_  نوزاد دختری با دررفتگی زانو دربخش زایشگاه بیمارستان ابوالفضل میناب به دنیا آمد که اعتراض خانواده او را در پی داشت و در این ماجرا، آنها سهل انگاری مسوولان بخش زایشگاه را علت این حادثه می دانند ولی سرپرست این بیمارستان این حادثه را مادرزادی  بیان می کند.

 آمنه زارعی صبح زود روز شنبه گذشته، از درد زایمان از خواب پرید و لحظاتی بعد از تسکین درد، دریافت که نوبت به دنیا آمدن نوزادش است به همین علت خود را آماده کرد تا  به بیمارستان برود.

 این زن 24 ساله اهل و ساکن روستای چاه غربال از توابع بخش توکهور،  پس از اینکه بار دیگر درد زایمان به سراغش آمد همسر و مادرش سریع او را به بیمارستان ابوالفضل میناب رساندند.

 به گفته پدر این زن باردار، ساعت 13 آمنه بستری شد و در ساعت 6 بعدازظهر همان روز به اتاق زایمان برده شد، دقایقی بعد همسر وی  به اتاق زایشگاه مراجعه کرد واز کادر آنجا خواست که اگر آمنه به طور طبیعی نمی تواند  زایمان می‌کند، نوزاد را به وسیله  سزارین بدنیا آورند اما  ماما به او اطمینان داد که  مشکلی پیش نمی آید و مادر می تواند  طبیعی زایمان ‌کند.

 آقای زارعی به خبرنگار ما از توکهور گفت:"ساعت 8 شب، نوزاد در حالی که پوشانده شده بود به بخش منتقل پس از یک ساعت، دخترم  به بخش آورده شد، زمانی که نوه ام راجهت خوردن شیر به مادرش دادند با گریه و ناله‌های زیاد او روبرو شدیم، همسرم پس از کنار کشیدن لباس  متوجه شد زانوی راست دختر بچه برعکس شده وسریع پرسنل بخش را آگاه کرد".

 کادر بیمارستان،  نوزاد دختر که از درد بی تابی می کرد راجهت گرفتن عکس به رادیولوژی بردندو ساعت10 صبح  روز بعد به مادر و همراهان اعلام کردند که  نوزاد هیچ مشکلی ندارد و باید ترخیص شود.

 پدر بزرگ نوزاد ادامه داد:"مسوولان زمانی که  مادر و نوزاد را ترخیص کردند، اعلام نمودند که  به دکتر کودکان مراجعه کنیم و دکتر کودکان، ما را به دکتر ارتوپد معرفی کرد، دکتر ارتوپد با دیدن عکسها بیان داشت هر دو پای بچه از ناحیه زانو دچار در رفتگی شده است و باید گچ گرفته شود،پس از واریز  مبلغ 700 هزار ریال، جفت پاهای نوزاد گچ گرفته شد."

 اسماعیل زارعی، پدر این نوزاد در این رابطه گفت:" همسرم در طول مدت بارداری تحت نظر دکتر بوده و هیچ مشکلی نداشته، سونوگرافی ها مدت بارداری موجود است و بنده توان خرج کردن ندارم چون شغلی ندارم. وی تصریح کرد:"چرا زمانی که این اتفاق برای نوزادم افتاد ما را در جریان ماجرا قرار ندادند و گفتند هیچ مشکلی ندارد حتی وقتی عکس گرفتند".زارعی اضافه کرد:"حالا پس از اینکه بنده شکایت کرده‌ام می‌گویند نوزادم مادر زادی دچار شکستگی زانو بوده و حتی ماما شبکه بهداشت می‌گوید نوزاد هیچ مشکلی در شکم مادر نداشت".

 در رفتگي زانو نوزاد، مادرزاد بوده است

 سرپرست بيمارستان حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان ميناب معتقد است که نوزاد با دررفتگی  مادرزادی زانو مواجه  است.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی هرمزگان،دكتر عليرضا آريا پور گفت:"در تاريخ هشتم بهمن ماه نوزادي با دررفتگي مادرزادگي زانو به دنيا آمد كه بلافاصله پس از زايمان ، به مادر نشان داده شد ودر مورد مشكل مادر زادي نوزاد ، توضيحات لازم ارائه شد". وی ادامه داد:"روز بعد از تولد، نوزاد توسط پزشك متخصص اطفال  ويزيت و گرافي بيمار انجام و سپس بيمار طبق دستور متخصص اطفال به پزشك ارتوپد ارجاع گرديد که  طبق معاينه و تشخيص متخصص ارتوپدي ، بيمار دچار هيپراكستانسيون دو طرفه زانو (تيپ 3) كه همان دررفتگي مادرزادي زانو مي باشد بوده كه يك بيماري سندروميك است و ممكن است در آينده دچار دررفتگي لگن نيز گردد".

 دكتر آرياپور یادآور شد:"بيمار در حال حاضر نياز به پيگيري هاي مكرر درماني دارد و بر اساس اظهار نظر متخصص معالج ، اين بيماري هيچ گونه ارتباطي به آسيب حين زايمان و نوع زايمان ندارد و توضيحات لازم در ويزيت اوليه توسط متخصصين ارتوپدي به خانواده بيمار داده شده است".

 سرپرست بيمارستان حضرت ابوالفضل (ع) ميناب این را اشاره کرد که  اين نوزاد حاصل حاملگي اول مادر و با زايمان طبيعي به دنيا آمده است.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها