نوسان و قطع برق مشکلی که پایانی ندارد!!



صبح ساحل، اجتماعی _ در خبرها آمده بودکه روزهای اخیر بر شدت گرما درسراسر کشور وبه و یژه مناطق جنوبی افزوده شده و دمای هوا افزایش می یابد. طبیعی هم هست، فصل تابستان است و گرمای بالای 40 درجه و رطوبت بالای 90 درجه. هرچه هواگرم تر می شود میزان مصرف آب شرب وبرق نیز به همان نسبت افزایش می یابد.دراین زمان است که مسوولان مردم را به صرفه جویی دعوت می کنند.البته مردم ما این را آموخته اندکه درمصرف هرچیزی اعتدال را رعایت کنندو به نوعی دست به صرفه جویی بزنند، مخصوصا در شرایط خاص و درمواردی که جنبه عمومی داشته و دیگران نیزدراین موضوع ذی نفع خواهند بود. با افزایش مصرف آب وبرق فشار به تاسیسات وشبکه های آب وبرق نیز زیاد می شود که  نیازمند مدیریت است تا این تاسیسات آسیب نبینند. البته نباید این را از ذهن دور داشت که فصل گرما  در استان هرمزگان به بیش از 8 وگاهی تا 9 ماه می رسد، که دراین مدت، سیستم های سرمایشی، 24 ساعت درحال کار هستند. یکی از مشکلاتی که مردم این استان  وشهر بندرعباس با آن روبرو هستند، نوسان برق وقطع چند ساعته آن در برخی از ساعات شبانه روز است. به طوری که دراین روزهای گرم، تحمل بی برقی بسیار سخت است. حتی نوسان شدید برق در بخش هایی از شهر بندرعباس آزار دهنده است. شب ها شاهد بیشترین نوسان برق در محلات وقسمتهای مختلف مرکز هرمزگان هستیم. بسیار اتفاق افتاده که حتی محافظ دستگاه ها و لوازم برقی نیز جوابگوی نوسانات برق نیست. به طوری که نوسان شدید برق،‌آنها راهم از پای درمی آورد. حال تصور کنید اگر یک دستگاه برقی به محافظ مجهز نباشد چه اتفاقی می افتد. فرسوده بودن پست ها و شبکه های برق یکی از دلایل نوسان و قطع برق عنوان می شود.

به دلیل مصرف زیاد برق در زمان اوج بار، شبکه های فرسوده کارایی خود را ازدست داده، منجر به نوسان ویا قطع برق می شود.اگر دستگاهی هم براثر نوسان ویا قطع برق از بین رفت، کسی هم جوابگو نیست.تاسیسات برق شهر نیاز به بهسازی ونوسازی دارند. این یکی از مشکلات شهروندان است.

سالهاست مردم این شهر امیدوارند تابستانی را بدون خاموشی ویا نوسان برق سپری کنند که تا به امروز به این آرزوی خود نرسیده اند.

یکی دیگر از مشکلات مردم، تاریکی کوچه ها و معابر این شهر است. بسیاری ازکوچه هاومعابر شهر بندرعباس فاقد روشنایی است، و کوچه ای دیگر، آن قدر نور باران شده که نمی دانی، الان روز است یا شب. نیاز است، مسوولان ومتولیان برق، بررسی کنندو کوچه ها را از تاریکی نجات دهند.

نکته بعدی ورودی شهر است. تاریکی کوچه ها و  مرکز استان به ورودی پایتخت اقتصادی کشور نیز سرایت کرده است. سه ورودی غربی، شرقی وشمالی شهر بندرعباس دراکثر اوقات فاقد روشنایی است. درصورتی که ورودی شهرهای بزرگ وکوچک دیگر استان ها آنقدر روشن و خیره کننده است که مسافران از آن لذت می برند. اما دراینجا روشنایی تیرهای برق ، چند خط درمیان تعریف شده است وهیچ شباهتی به جاده دسترسی به شهر ومنتهی به مرکز یک استان ندارد، آنهم استانی به نام هرمزگان، با  آن آوازه اش که هرکسی، آرزوی سفر به این سرزمین را دارد.

منطقه «چهچکور» را ببنید، شب ها از روشنایی کافی برخوردار نیست که دربسیاری از مواقع وحشت اهالی را بدنبال داشته است. آیا روزی معابر، کوچه ها و ورودی های شهر بندرعباس نورباران خواهند شد؟پرسشی که مسوولان باید به آن پاسخ دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها