تغییر در ترکیب هیئت رئیسه شورای شهر بندرعباس/ باوقار جایگزین جراره شد



جلسه صد و هشتاد و نهم شورای شهر بندرعباس با دستور کار برگزاری انتخابت هیئت رئیسه سال چهارم دوره پنجم شورای اسلامی شهر بندرعباس برگزار شد.

به گزارش صبح ساحل، اسماعیل بواشه و اسلام باوقار در ابتدا به عنوان کاندید ریاست شورای سال چهارم دوره پنجم آمادگی خود را اعلام کردند که با رای اعضای شورا اسلام باوقار ریاست شورا را در سال چهارم شورا برعهده گرفت.

اسلام باوقار با کسب 9 رای قاطع در رقابت با بواشه پیروز و رئیس دوره پایانی شورای پنجم شد.

فرزانه آرامش و فیصل دانش نیز کاندیدای نائب رئیسی شورا شدند که فیصل دانش با ۷ رای به عنوان نائب رئیس سال چهارم و دوره پنجم شورا انتخاب شد. جواد بلارک نیز با ۹ رای به عنوان منشی اول و مجید عسکری زاده با ۱۱ رای به عنوام منشی دوم انتخاب شدند. همچنین عسکری زاده با ۱۱ رای خزانه دار شورا شد گفتنی است وی تنها کاندید این سمت بود.

لزوم همدلی اعضا برای رسیدن شورا به جایگاه واقعی

اسلام باوقار چس از کسب عنوان ریاست شورای شهر بندرعباس، سال پایانی شورا را بسیار مهم دانست و بر همدلی و همکاری اعضا تاکید کرد.

وی در ادامه با تشکر از فاطمه جراره رئیس سابق شورای شهر بندرعباس و هیئت رئیسه سال سوم دوره پنجم شورا گفت: از رضا حیدری زاده و فیصل دانش که به واسطه داوطلبی بنده از نامزدی ریاست شورا انصراف دادند، نیز تشکر می کنم و امیدوارم بتوانم از تجارب این دو عضو باسابقه شورا استفاده کنم.

باوقار در پایان اضافه کرد: امیدوارم اعضای هیئت رئیسه جدید برای خدمتگزاری مردم همدل شوند و برای تحقق آن گام برداریم.

اهمیت انتخاب افراد موثر در کمیسیون‌ها شورا

فیصل دانش نائب رئیس جدید شورای اسلامی شهر بندرعباس در ادامه جلسه از اقدامات و فعالیت های فاطمه جراره تشکر کرد و افزود: خانم جراره بسیاری از جاها یک تنه ایستاد و کار شورا را پیش برد و واقعا عملکرد یکساله وی بر صندلی ریاست شورا جای تقدیر دارد.

دانش در خصوص علت انصراف خود گفت: قصد نامزدی برای ریاست شورای شهر را داشتم اما احساس کردم اگر کوتاه بیایم آرامش بیشتری بر شورا حکمفرما می شود. گرچه رایزنی های سیاسی انجام شد اما تصمیم گرفتم برای ریاست نامزد نشوم.

وی تاکید کرد: باید افراد موثر و مفیدی برای کمیسیون ها انتخاب شوند تا بتوانیم اهداف عالی که همان خدمت صادقانه به مردم است، پیش ببریم.

نائب رئیس جدید شورای اسلامی شهر بندرعباس با تاکید بر اینکه شورای شهر محل رفتارهای تند سیاسی نیست، گفت: شورا نهادی اجتماعی است اگرچه برای رأی گیری ها نشست هایی برگزار می شود اما این نشست ها کار سیاسی تلقی نشود. شورا محل خدمت به مردم است.

طرح سوال از شهردار بندرعباس اتفاق خوبی بود

اسماعیل بواشه، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر بندرعباس در یکسال گذشته اتفاقات خوبی رقم زد و برای نخستین بار از شهردار طرح سوال شد و این موضوع قدم بزرگی بود.

بواشه تصریح کرد: وظیفه ذاتی اعضای شورا نظارت بر رفتار شهردار و شهرداری است و بنده و سایر اعضا با قدرت بیشتر و انگیزه مضاعف تلاش کنیم.

وی در پایان گفت: قصد بنده از کاندیدا شدن برای ریاست شورا ادامه راه هیئت رئیسه قبلی بود اما امیدوارم باوقار این مسیر را ادامه دهد.

فاطمه جراره، رئیس سابق شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: یکسال گذشته با کمک و همراهی تمامی اعضای شورا سپری کردیم و امیدوارم در یکسال باقیمانده شورای شهر به سمتی برود که انتظارات شهروندان محقق شود.

جراره با اشاره به اینکه نظارت بر شهرداری و ارائه خدمات مناسب تر انتظار تمامی شهروندان است، اضافه کرد: برای پیشرفت شورا در دوره پایان هر کمکی از بنده خواسته شود، در خدمت خواهم بود.

 

 
  تغییر در ترکیب هیئت رئیسه شورای شهر بندرعباس/ باوقار جایگزین جراره شد
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها