مربی موفق فوتسال هرمزگان:

فوتسال رده‌های پایه هرمزگان از استان‌های همجوار جلوتر است



شروع بازی فوتسالش با تیم مسجد قدس در سیرحان بود  اما به صورت حرفه ای فوتسال را با تیم جهان اسپرت سیرجان شروع کرد. خانواده کاملا ورزشی دارد و همه برادرانش فوتبال بازی کرده اند. افتخارات زیادی در مربيگری دارد از مقام سومی گرفته تا قهرمانی در استان و کشور که بیشتر آن ها در رده‌های سنی است.  گفت وگوی اختصاصی صبح ساحل را با این مربی موفق فوتسال با هم می خوانیم. 

 لطفا خودتان را به صورت کامل معرفی کنید.

محمد حمزه پور ماشاری متولد بیست ودوم آذرماه ۱۳۶۱ متاهل در خانواده ۹ نفره به دنیا آمده ام و  پنج برادر و دوخواهر هستیم . به علت شغل پدر از بندرعباس به سیرجان رفتیم و تا قبل از دوران سربازی در سیرجان زندگی می کردیم که  از سال ۸۴ بعد از بازنشستگی پدر به شهر بندرعباس برگشتیم. 
 

 از کی به ورزش روی آوردید وبا چه رشته ورزشی ؟

فوتبال را از زمین خاکی و گل کوچک روی آسفالت داغ از همان دوران نوجوانی شروع کردم. 

  فوتسال بازی کردن را با چه تیمی شروع کردید ؟ 

فوتسال را با تیم محله ای مسجد محل زندگی ام در سیرجان به نام‌مسجد قدس و به صورت حرفه ای با تیم جهان اسپرت سیرجان شروع کردم.

  مربیان خودتان  را برایمان نام ببرید؟

حمید نقوی، علی تبریزی، سیدرضا شهیدی، داود فرزامی فر و مصطفی ایران نژاد مربیانی هستند که برای پیشرفت  من زحمت زیادی کشیده اند. 
   فوتسال رده‌های پایه هرمزگان  از استان‌های همجوار جلوتر است

  نقش خانواده در ورزش به چه میزانی است؟

خدا را شاکرم  با وجود تمام سختی های مربیگری خانواده همیشه و همه جا از من حمایت کرده اند و  جا دارد همین جا از همسر عزیزم تشکر کنم بابت تمام‌حمایت ها و دعاهایی که همیشه بدرقه راه من بوده است. 

  خانواده هم اهل ورزش هستند؟

برادرانم  همه ورزشی بودند و  تا قبل از متاهل شدن علی برادر بزرگم دروازه بان تیم محله ما بود. برادرم  مسعود در لیگ آزادگان کشور در تیم همای تهران بازی کرده است.  محسن یکی دیگر از برادرانم  دروازه بان تیم جهان اسپرت سیرجان در رده پایه بود و برادرم محمود در تیم اس تی ام که همراه با این تیم  قهرمانی و نائب قهرمانی شهرستان سیرجان را درکارنامه دارد و در حال حاضر با همدیگر باشگاه یاران شهسوار را ثبت کرده ایم و در عرصه مربیگری در کنار یکدیگر مشغول به فعالیت هستیم. 

  وضعیت فوتسال را در هرمزگان چگونه ارزیابی می کنید ؟

فوتسال استان هرمزگان با وجود زمین های محلات و فعالیت مربیان جوان و با استعداد نسبت به استان های هم جوار در رده سنی پایه جلوتر می باشد اما بازیکنان که به رده سنی امید و بزرگسال می رسند به علت نبود تیمی  از استان در  لیگ‌های کشور  نمی توانند خود را در سطح های بالای فوتسال کشور نشان دهند.  تنها تیم آذرخش در لیگ‌کشور وجود داشت که یک تیم‌نمی توانست تمامی بازیکنان را جذب نماید .باید با تیمداری ارگان و شرکت ها رونقی به ورزش استان داده شود و باشگاه ها به سمت حرفه ای شدن بروند.  
  فوتسال رده‌های پایه هرمزگان  از استان‌های همجوار جلوتر است

  طرفدار کدام تیم فوتسال خارجی هستید؟

تیم فوتسال بارسلونا 

  برای موفقیت های بیشتر چه برنامه ای دارید؟

پیگیر گرفتن مدرک مربیگری و مدرک تحصیلی سطح بالاتر و بالا بردن توانایی خود جهت کمک‌به ورزش استان در رشته فوتسال هستم. 

  کمی از تیم آذرخش بگویید نقش آن در رشد فوتسال استان چقدر بود؟ 

تیم فوتسال آذرخش شناسنامه فوتسال هرمزگان در رده بزرگسالان است.‌ مطمعنا هر شهر یا استانی آرزوی داشتن یک تیم در لیگ‌برتر کشور را دارد و با داشتن  تیم در لیگ برتر هم انگیزه بازیکنان برای رسیدن به سطح اول کشور بالا می رود و هم بازیکنان و مربیان می توانند از سبک و بازی تیم های دیگر در هنگام‌ میزبانی تیم شهرشون استفاده نمایند.

  علت اصلی سقوط آذرخش به لیگ یک در چه می دانید؟ 

جواب دادن به این سوال سخت زیرا تا درون تیم نباشی از مشکلات آن خبر نداری ، ولی چیزی که بیش از همه نمایان بود مشکلات مالی باشگاه و شاید شانه خالی کردن مسئولین از قول هایی که در اول فصل دادند باعث شد تا آذرخش به لیگ یک سقوط کند. 

  از مسوولان ورزش استان چه انتظاری دارید ؟

استان هرمزگان پتانسیل خوبی در ورزش آقایان و بانوان دارد اگر حمایت مسئولین را به همراه داشته باشد.  مسوولان در رشته فوتسال می توانند نگاه مهربانانه تری به زمین های محلات داشته باشند و همه چیز را معطوف به زمان انتخابات نکنند . مسئولین باید پیگیر تیمداری شرکت های مختلف و ارگان های دولتی بسته به شرایط مالی آن ها نمایند.در حال حاضر  چرخ تمامی ورزش استان به صورت مردمی  در حال گردش است و به علت گرانی و اقتصاد کشور  ورزش رو به نابودی است. 
 

 اسامی تعدادی از هم بازی های  قدیمی خود را بگوئید ؟

حمزه مظفری و محرم فتحی کاپیتان های اسبق باشگاه گل گهر سیرجان، جواد هندیزی مدیرعامل فعلی باشگاه گهر آرمان سیرجان ، ایمان 
بنی اسدی، مهدی زنداقطائی، مرتضی هندیزی‌، ایوب حاتمی،حمید ملکشاهی و محمود حمزه پور ماشاری تعدادی از هم بازی های قدیمی من هستند.

  در تیم های منتخب استان هم بازی کرده اید؟ 

در تیم منتخب مدارس و منتخب جوانان شهرستان سیرجان بازی کرده ام. 

  اوج مربیگری شما با کدام تیم ودر چه سالی بود ؟

در سال ۹۷ که به عنوان بهترین مربی انتخاب شدم و  عنوان قهرمانی را  با تیم فوتسال نوجوانان  یاران شهسوار در  لیگ برتر کشور و نونهالان در لیگ یک کشور  کسب کردم. 

  چه افتخاراتی کسب نموده اید؟

به عنوان بازیکن فوتبال قهرمانی لیگ یک بزرگسالان و لیگ‌دو شهرستان سیرجان همراه با تیم سپاه سیرجان، به عنوان مربی عنوان برترین مربی در  سال۱۳۹۶ استان ، برترین باشگاه  فوتسال در  سال۹۵ به عنوان مربی و مدیر عامل باشگاه یاران شهسوار، قهرمانی نونهالان استان در سال های ۹۳، ۹۵ ، ۹۶ همراه با تیم یاران شهسوار، قهرمانی مسابقات نوجوانان استان در سال های۹۲، ۹۳، ۹۴، ۹۷همراه با تیم یاران شهسوار، قهرمانی مسابقات جوانان استان سال های ۹۳، ۹۴، ۹۶ با تیم یاران شهسوار، قهرمانی لیگ‌ برتر نوجوانان کشور در سال۹۷همراه با تیم یاران شهسوار، قهرمانی لیگ یک نونهالان کشور همراه با تیم یاران شهسوار بندرعباس ، مقام سوم‌جوانان کشور همراه با تیم یاران جوان بندرسال۹۴، کسب مقام سوم دانشجویان علوم‌پزشکی کشور در سال ۹۴، کسب مقام قهرمانی کارگری استان در سال ۹۶،۹۷، ۹۸   همراه با تیم فولاد هرمزگان ، کسب  مقام‌ دوم  مسابقات ایمیدرو کشور در سال های ۹۵، ۹۶، ۹۷، ۹۸همراه با تیم فوتسال فولاد هرمزگان، مقام قهرمانی کارگری کشور همراه با تیم فوتسال فولاد هرمزگان در سال۹۷ ، قهرمانی نوجوانان شهرستان بندرعباس با تیم‌فوتسال منتظران سال۹۸، نائب قهرمانی مسابقات نونهالان شهرستان بندرعباس همراه با تیم فانوس بندرعباس و  قهرمانی لیگ برتر استان رده بزرگسالان سال۹۷ به همراه تیم فولاد از افتخارات ورزشی من می باشد. 

  الگوی شما در ورزش کیست؟ 

الگوی خاصی ندارم و فاکتورهای مثبت انسان های موفق را الگوی خودم  قرار می دهم.

  شرایط فوتسال شهر بندرعباس چگونه است؟

در بندرعباس بازی های فوتسال در لیگ های پایه و بزرگسال هر ساله برگزار می شود اما نگاه به  باشگاه ها که  می اندازی متوجه می شوی تعداد تیم های فعال در استان در سال های اخیر  کم شده است و این موضوع به دلیل مشکلات مالی تیم ها است که  به صورت مردمی و شخصی اداره می شوند. تیم های بندری  با تمامی این مشکلات شان  داده اند که پتانسیل خوبی در رده های سنی پایه دارند و در حال حاضر تیم های سهرستان بندرعباس در رده سنی نونهالان در لیگ یک کشور یاران شهسوار و سلمان جنوب ، آیندگان در لیگ برتر جوانان کشور، یاران شهسوار در لیگ برتر نوجوانان کشور ،  پرواز در لیگ یک جوانان کشور، پرسپولیس در لیگ یک نوجوانان کشور ، آذرخش در لیگ‌ یک امیدهای کشور  حضور دارندکه  این نشان از  کیفیت خوب بازیکنان بندرعباسی است.  پس با این وجود نیاز به حمایت مسئولان است تا شاهد درخشش ورزشکاران باشیم.  

  بهترین مربی فوتسال استان را چه کسی معرفی می کنید؟

محمود حمزه پور ماشاری

  صمیمی ترین دوست فوتسالی خود را نام ببرید؟

علی ذاکری 

  قشنگ ترین خاطره ورزشی شما؟

قهرمانی لیگ‌برتر نوجوانان کشور همراه با تیم فوتسال یاران شهسوار به عنوان سرمربی با وجود تیم های قدرتمند و پولداری همچون گیتی پسند اصفهان ، شهرداری ساوه، هتل الماس مشهد آن هم  به میزبانی اصفهان از بهترین خاطرات ورزشی من می باشد. 

  تلخ ترین خاطره ورزشی شما؟

چپ کردن  اتوبوس بندرعباس اصفهان هنگامی که جهت مسابقات شرکت های تابع توکا عازم اصفهان بودیم و من کتفم شکست و بازیکنان نیز آسیب دیدند  با همین حال بازی برگزار شد و در ضربات پنالتی به تیم حریف باختیم. 

  چه توصیه های به جوانان دارید؟

مهمترین اصلی  که یک ورزشکار باید رعایت نماید خواب و تعذیه سالم است ، پس با رعایت کردن این دو اصل و تلاش برای رسیدن به هدف آینده خود را روشن و مسیر پیشرفت خود را هموار سازید. 

  بهترین مربی فوتسال ایران از نگاه شما چه کسی است؟ 

محمد ناظم الشریعه
 

 بهترین تیم فوتسالی ایران از نظر نگاه چه تیمی است؟ 

مس سونگون ورزقان

  بهترین مربی دنیا از نگاه شما؟ 

ونانسیو مربی اسبق اسپانیا

  نظرتان راجع به هوادران هرمزگانی چیست؟

استان هرمزگان هواداران  خونگرم دارد و امیدوارم فوتسال هرمزگان در کشور تیم های بیشتری داشته باشد تا این هوادران از بازی آن ها لذت ببرند.

  زیباترین جای هرمزگان از نظر شما کجاست؟ 

من‌همه جای این استان زیبا را دوست دارم. 

  اوقات فراغت خود را چگونه سپری می کنید؟

اوقات فراغت خود  را با خواندن کتاب و جزوه های ورزشی ، رفتن  به روستای محل زندگی پدری روستای  پاکم از توابع بخش احمدی و رفتن به چاهستان روستای همسرم می گذرانم . 

  بهترین های فوتسال هرمزگان را نام ببرید ؟

هرمزگان سرشار از فوتبالیست های خوب است که در این جا می توانم از امیررضا خون جهان، محمد بنی اسدی، محمد رضا دهقانی، میثم سلیمانی، مهران پایدار، عمران حمیدی و سعید صادقی نام ببرم. 

  و حرف آخر...

آرزوی بهترین ها را برای تمامی ورزشکاران در   رشته های ورزشی دارم  و تشکر می کنم از مسوولان روزنامه صبح ساحل که با این مصاحبه ها حرف دل ورزشکاران را به گوش مسوولان می رسانند. 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها