در پی درگذشت هنرمند هرمزگانی؛

خونگرمی«حمید سعید»، علت محبوبیتش درمیان مردم بود



"حمید سعید" نوازنده توانمند هرمزگانی در سن 58 سالگی دار فانی را وداع گفت. او سابقه همکاری با زنده‌یاد ناصر عبداللهی و ابراهیم منصفی را نیز در کارنامه خود داشت. "سعید" هنرمندی خونگرم بود و همین ویژگی باعث محبوبیت او در بین مردم و دوستانش شده بود.
عشق به موسیقی و هنر در نوجوانی "سعید" سبب شد با چوب و حلب روغن و سیم ترمز، گیتاری درست ‌کرده و با آن نواختن ملودی را تمرین کند. او یادگیری گیتار را از ملودی شروع کرد و بعد از فراگیری آکورد، با مطالعه کتاب‌های خودآموز موسیقی مهارتش را افزایش داد.  با شعر "عاشِـق بودُم بی نِگاهِ توای دِلبر" گیتار زنی را آغاز کرد و آهنگ "تا تو قَدر مهِ بُدونی دیر اَبوت" ابراهیم منصفی را نیز در کارنامه هنری خود داشت. همچنین در دهه شصت با نوازندگی گیتار الکتریک به گروه ناصر عبداللهی پیوست و به مرور در نواختن ارگ، انواع گیتار(برقی، کلاسیک، فولک، باس و ...)، جاز، ترامپت، عود، آکاردیون، ویلن و ... نیز مهارت کسب کرد.
"سعید" پس از آنکه در سال ۹۸ دچار سکته مغزی شد فعالیت هنری او کمتر و نواختنش برای دوستان و نزدیکان محدود شد. به گفته "اسحاق سعید"برادر زنده یاد؛ بی توجهی و کم لطفی مسئولان مربوطه در زمان حیات و حتی فوت مرحوم تنها متوجه "حمید سعید" نبود بلکه موضوعی است که تمام جامعه ی هنری و خانواده های آنها با آن رو به رو هستند.
  خونگرمی«حمید سعید»، علت محبوبیتش درمیان مردم بود
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها