چهل و سومین حضور مارکوپولو هرمزگان در نمایشگاه صنایع دستی خارج از کشور



ناصر رهسپار کارآفرین و هنرمند صنایع دستی استان هرمزگان که از سال ۲۰۰۸میلادی وارد نمایشگاه‌های خارج از کشور شده است موفق شد در نمایشگاه صنایع دستی شهر مرسین ترکیه شرکت کند .

به گزارش صبح ساحل، این نمایشگاه از تاریخ ۱۰ مردادماه  الی ۱۷ شهریورماه ۱۳۹۹باحضور۱۲۰نفر از هنرمندان منتخب صنایع دستی ترکیه تحت عنوان جشنواره ساحلی تابستانی از ساعت ۵عصر تا ۱بامداد در شهر ساحلیsilifke mersin ترکیه برگزار شد و کارآفرین سخت کوش جنوبی تنها ایرانی حاضر در این فستیوال بود.

ناصر رهسپار ملقب به مارکوپولو صنایع دستی گفت:در این نمایشگاه انواع صنایع دستی حصیری و لباسهای محلی و رودوزی‌های سنتی به معرض نمایش گذاشتم.

هنرمند سخت کوش جنوبی گفت: این دومین نمایشگاه خارجی ام در ایام کرونا و سال ۱۳۹۹ و چهل و سومین نمایشگاه خارجی هست که شرکت کرده ام و پیش از این در کشورهای ایتالیا،چین،گرجستان،امارات متحده عربی،سلیمانیه عراق نمایشگاه دایر کرده ام و سال ۱۳۹۸ با حضور در دوازده نمایشگاه خارجی در دو کشور عراق و ترکیه موفق شدم رکورددار ایران در زمینه حضور در نمایشگاههای خارجی شوم.

رهسپار گفت :کرونا باعث شد توریست های زیادی به کشور ترکیه و نمایشگاه صنایع دستی نیایند ولی گردشگران اهل ترکیه و توریست های کمی که از نمایشگاه بازدید می کردند به دیده تحسین به صنایع دستی ما نگاه می کردند.

رهسپار گفت :مهمترین آرزویم جهانی کردن صنایع دستی استان هرمزگان هست و بس.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها