از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با رییس جمهور؛

بهره برداری از طرح های عمرانی در قشم



طرح‌های عمرانی در شهرهای قشم و درگهان، در روز پنجشنبه 20 شهریورماه، از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با «حسن روحانی»، رییس جمهور افتتاح شد.

افتتاح طرح عمرانی ۳۱۸ هکتاری قشم

به گزارش صبح ساحل، این طرح شامل سه سایت ۶۵، ۹۸ و ۱۵۵ هکتاری در شهرهای قشم و درگهان است که با ساخت آن‌ها ساحل شمالی جزیره به ساجل جنوبی متصل می‌شود. اسکان بیش از ۲۶ هزار نفر در این سه سایت به‌عنوان شهرک‌های جزیره قشم پیش‌بینی‌شده است تا با پخش شدن بار جمعیتی، از فشار به بافت‌ها و شهرک‌های قدیمی جلوگیری شود. این سه سایت از زیرساخت‌های آب، فاضلاب، شبکه آبیاری قطره‌ای برای فضای سبز، جدول‌گذاری برخوردارند.

زیرسازی و روسازی معابر این سایت‌ها تا مرحله آسفالت پیش رفته و لوله‌گذاری کابل‌های شبکه برق و مخابرات، فیبر نوری، فضای سبز و کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی نیز انجام شده‌است. در سایت ۱۵۵ هکتاری شهر درگهان، حدود ۲۵ هکتار زمین به بخش مسکونی، ۴.۹ هکتار به بخش تجاری و بقیه این فضا  نیز به بخش‌های دیگر شامل معابر تردد، مناطق فرهنگی، ورزشی، فضای سبز و غیر آن تخصیص‌یافته است. در طرح ۹۸ هکتاری شهر قشم(شهرک مهستان) قرار است ۳.۹ هکتار فضای تجاری و ۱.۳ هکتار فضای مسکونی ایجاد شود و در شهرک ۶۵ هکتاری(شهرک نگارستان) نیز ۱.۹ هکتار برای امور تجاری و ۸ هکتار برای زمینه مسکونی پیشبینی است. 

بهره برداری ترمینال کانتینری منطقه آزاد قشم 

طرح ترمینال کانتینری سایت شهید رجایی سازمان منطقه آزاد قشم در فضایی به مساحت ۴ هکتار آسفالت و تجهیز اجرا شد که روز پنجشنبه توسط رییس دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسید.

 این طرح در سال ۱۳۹۷ آغاز شد و پس از طی کردن مراحل زیرسازی و آماده سازی در سال ۱۳۹۹ اجرای آن پایان یافت. احداث این ترمینال کانتینری توسط بخش خصوصی و با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی انجام شد که با آغاز فعالیت آن شاهد سرعت گرفتن فرآیند صادرات کالا از پسکرانه شهید رجایی منطقه آزاد قشم خواهیم بود. در زمان آماده سازی و ساخت این طرح ۶۵ نیروی کار مشغول به کار بودند و با بهره برداری از این طرح، ۵۲ فرصت شغلی مستقیم ایجاد شد.

بهره برداری از طرح های عمرانی در قشم

در این میان، طرح اجرای بلوار حد فاصل روستای گیاهدان به شهر درگهان در منطقه‌ای به طول ۳ کیلومتر توسط رییس دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسید. اجرای این طرح با اعتباری بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفت و هم اکنون برای ساکنان و گردشگران قابل استفاده است.

افتتاح طرح بهسازی معبرهای ۲۰ روستای جزیره قشم

طرح بهسازی معبرهای ۲۰ روستای جزیره قشم با اعتبار ۵۷۰ میلیارد ریال از دیگر طرح هایی بود که از طریق ویدئو کنفرانس با روحانی به بهره برداری رسید. این طرح با مشارکت سازمان منطقه آزاد قشم، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهیاری‌های روستاهای مربوطه در جزیره قشم اجرا شد.

بهره برداری از طرح های عمرانی در قشم

افتتاح طرح زیرسازی و آسفالت معابر برون‌شهری قشم

افتتاح طرح زیرسازی و آسفالت معابر برون‌شهری جزیره قشم به طول ۳۰ کیلومتر و با اعتباری افزون بر ۱۸۰ میلیارد ریال نیز امروز که از طریق ویدئو کنفرانس رییس جمهوری افتتاح شد. عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۹۸ آغازشد و پس از طی کردن مراحل مختلف زیرسازی و آسفالت امروز به بهره‌برداری رسید و قابل استفاده توسط ساکنان و گردشگران است. زیرسازی و آسفالت مسیر اسکله صیادی روستای سَلَخ به طول ۱.۲ کیلومتر، محور اتصالی روستای گیاهدان به شهر درگهان به طول ۲.۲ کیلومتر، رینگ ساحلی هلر- درگهان به طول ۱۶.۶ کیلومتر و مسیر برگشت سه‌راهی دیرستان تا فرودگاه بین‌المللی قشم به طول ۱۰ کیلومتر بخش عمده این طرح است.

بهره برداری از طرح های عمرانی در قشم

بهره برداری از آسفالت مسیر روستایی و اماکن گردشگری قشم

طرح آسفالت مسیرهای دسترسی روستای طولا،  ژئوسایت تنگه چاهکوه و اسکله گردشگری روستای سهیلی جزیره قشم از دیگر طرح هایی بود که رییس جمهوری افتتاح کرد. این طرح به مساحت ۴۸ هزار متر مربع و با اعتباری بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال  از سال گذشته آغاز شد و هم اکنون به بهره برداری رسید.

بهره برداری از طرح های عمرانی در قشم

افتتاح طرح بازسازی ۲۰ مدرسه روستایی در قشم

طرح بازسازی ۲۰ مدرسه روستایی قشم نیز توسط رییس جمهوری و از طریق ویدیو کنفرانس مورد بهره برداری قرار گرفت. این  طرح با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال در قشم اجرا و با بهره برداری از آن ۱۵ فرصت شغلی ایجاد شد.

بهره برداری از طرح های عمرانی در قشم

۱۰۰ هزار مترمربع مکان تفریحی در قشم به بهره برداری رسید

همچنین امروز ۱۰۰ هزار مترمربع اماکن تفریحی- ورزشی در جزیره قشم با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال  توسط رییس جمهوری به بهره برداری رسید. ساخت پارک محلات، پارک‌های خطی ساحلی و زمین های ورزشی در قشم یکی از طرح‌هایی است که در راستای ارتقا سطح سلامت و شادابی ساکنان و گردشگران جزیره به اجرا درآمد. فضای بازی کودکان، جدول کشی، ایجاد فضای سبز، تامین روشنایی و مبلمان از جزییات دیگر این طرح‌هاست که فضایی دل‌انگیز را با چشم اندازی زیبا و امکانات رفاهی برای آسایش بومیان و گردشگران ایجاد کرده است.

رییس‌جمهوری در یک جلسه و از طریق ویدیو کنفرانسی ۱۴ طرح را در قشم با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال و اعتبار ارزی ۳۴۰ میلیون یورو در پنج بخش صنعت، نفت، گاز و انرژی، تولیدی، حمل‌ونقل، گردشگری و عمرانی افتتاح کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها