آغاز برداشت میگو از سایت‌های پرورشی جاسک/ پیش بینی برداشت 2 هزار تن میگوی پرورشی



رییس شیلات جاسک با بیان اینکه برداشت میگوی از سه هزار هکتار سایت‌های پرورشی این شهرستان آغاز شده است، گفت:پیش بینی می کنیم امسال افزون بر ۲ هزار تن میگوی پرورشی از سایت‌های جاسک برداشت شود.

به گزارش صبح ساحل، امید زارعی روز یکشنبه در بازدید سایت‌های پرورشی میگو گفت: سال گذشته یک هزارتن میگوی پرورشی در جاسک تولید شد که در سال ۹۷، ۳۱۵تن بوده است.


وی با اشاره به اینکه امسال اراضی جاسک در قالب چهار سایت یکدار شرقی، یکدارغربی، گزی میانی، گزی جنوبی، ۴۷۲استخر و ۲۹ مزرعه به کشت میگو اختصاص یافته است از ذخیره سازی 137 میلیون و 950 هزار قطعه بچه میگو در مزارع این شهرستان خبرداد.


رییس شیلات جاسک تصریح کرد: میزان تولید بچه میگو در جاسک در سه مرکز سنتدرف جاسک، پردیس میگوی جاسک و لارو میگو جاسک  بیش از ۲۷۰ میلیون قطعه بوده که پس از رفع نیاز شهرستان بچه میگوی مازاد آن به دیگر نقاط استان ارسال شده است.


وی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰درصد میگوی پرورشی تولید شده در جاسک صادر می‌شود که امیدواریم ارزش صادرات این نوع آبزی به ۱۰میلیون دلار برسد.
این مقام شیلاتی یادآورشد: میگوهای تولیدی جاسک از نوع وانامی است که رشد سریع، بازماندگی بالا و مقاوم بودن به بیماری‌ها از مهم‌ترین ویژگی‌های اینگونه است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها