استاندار هرمزگان:

آب نیروگاه برق حرارتی منطقه ایسین بندرعباس تامین شود



استاندار هرمزگان تاکید کرد: آب نیروگاه برق حرارتی ایسین و هشت روستای این منطقه هرچه سریع تر به صورت مشارکتی با شرکت آب وفاضلاب استان تامین شود.

فریدون همتی روز جمعه در بازدید از منطقه ایسین بندرعباس افزود: با مشارکت آب وفاضلاب هرمزگان و نیروگاه برق حرارتی سیکل ترکیبی ایسین علاوه بر نیروگاه، باید شاهد جاری شدن جریان آب در هشت روستای بندرعباس شامل «فاریاب ایسین»، «قلعه ایسین»، «محله نو ایسین»، «هورمودر»، «بنوبند»، «بنوبندپاتل»، «بنوبند پاسنگ» و «خورلول» باشیم. 
وی بیان داشت: این طرح شامل خط انتقال دوم آبرسانی به ایستگاه پمپاژ چهچکور به طول ۹ کیلومتر از خط انتقال آب بندرعباس، احداث مخزن ذخیره آب به حجم ۲ هزار مترمکعب، انتقال آب به طول هشت هزار و ۷۰۰ متر از ایستگاه پمپاژ چهچکور تا مخزن ذخیره ایسین و اجرای خط انتقالی به طول چهار کیلومتر از مخزن ذخیره ایسین تا نیروگاه برق حرارتی است.  
استاندار هرمزگان اظهارداشت: درحال حاضر یک باب ایستگاه پمپاژ چهچکور با توان ۱.۵ مگاوات و طرح انتقال آب تا ایستگاه پمپاژ چهچکور به طول ۹ کیلومتر با اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال توسط توسط شرکت آب و فاضلاب اجرا شده و برای تکمیل آن ۴۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.
همتی گفت:قراراست نیروگاه برق حرارتی ایسین  ۲۰۰ میلیارد ریال در این زمینه با آب و فاضلاب هرمزگان مشارکت کند.
وی هدف از اجرای این طرح مشارکتی را تحقق گامی اساسی در راستای محرومیت زدایی و تامین آب پایدار منطقه ایسین دانست و افزود: با اجرای خط انتقال آب از مخزن ذخیره ایسین تا نیروگاه برق حرارتی، آب مورد نیاز نیروگاه تامین و امکان بهره مندی هشت روستای منطقه ایسین با جمعیتی افزون بر ۲۰ هزار نفر  در افق طرح فراهم می‌شود.  
استاندار هرمزگان در پایان با قدردانی از آب و فاضلاب هرمزگان در راستای تامین آب پایدار ِ شهرها و روستاهای استان، تحقق این ضرورت را مستلزم تغییر دیدگاه تمامی واحدهای دولتی و خصوصی و ایجاد نگاهی نو در بخش آبرسانی دانست و تصریح کرد: برای به جریان انداختن آب در تمامی مناطق استان و رساندن آب شرب سالم به دست مردم بایستی دیدگاهِ اجرای طرح‌های مشارکتی در حوزه آب تقویت یابد.  
  
مشکل تامین آب روستاهای تازیان تا دهه فجر برطرف شود
استاندار هرمزگان همچنین در دیدار با مردم شهر تازیان گفت: شرکت آب و فاضلاب استان باید تا دهه مبارک فجر، مشکلات تامین آب شرب روستاهای این منطقه را رفع کند.
 همتی افزود: هنرستان ۱۲ کلاسه تازیان پایین نیز باید توسط اداره کل نوسازی مدارس استان تکمیل و در دهه فجر به بهره برداری برسد.
روستای ایسین در ۱۵کیلومتری و روستای تازیان در ۳۵ کیلومتری شمال شهر و در بخش مرکزی بندرعباس واقع شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها