نرخنامه جدید پروازهای داخلی اعلام شد



سقف و کف قیمت‌پروازهای داخلی مشخص شد، حداقل قیمت بلیت 491 هزار تومان و حداکثر قیمت 2.6 میلیون تومان و مربوط به مسیر بندرعباس-تبریز است.

 

به گزارش صبح ساحل، به تازگی ستاد مقابله با کرونا ابلاغ کرده است که در راستای فاصله‌گذاری اجتماعی در پروازها، شرکت‌های هواپیمایی فقط 60 درصد ظرفیت هواپیما را برای فروش عرضه کنند. حدود 60 درصد هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی، ارزی است، قطعات هواپیما و موتور از خارج کشور تهیه می‌شود که باید شرکت‌ها برای تامین آن ارز پرداخت کنند، بنابراین این دو موضوع (فروش ظرفیت 60 درصد و نوسانات ارزی) تاثیر مستقیم روی هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی دارد و ایرلاین‌ها می‌گویند ناگزیر هستند با توجه به این دو مورد، قیمت‌های جدید برای پروازها تعیین کنند.

 

 قیمت برخی از پروازهای داخلی

به نوشته تجارت نیوز، قیمت سقف و کف پرواز تهران-مشهد در نرخ‌نامه جدید به ترتیب یک میلیون و 354 هزار و 700 تومان و 647 هزار و 500 تومان و قیمت سقف و کف پرواز تهران-شیراز در این نرخ‌نامه به ترتیب یک میلیون و 183 هزار و 400 تومان و 641 هزار و400 تومان تعیین شده است.

قیمت سقف در مسیر تهران-ایرانشهر در نرخنامه جدید یک میلیون و 821 هزار و 900 تومان و قیمت کف 743 هزار و 100 تومان است.

در مسیری نظیر مشهد-ایلام قیمت سقف یک میلیون و 918 هزار و 800 تومان و قیمت کف 727 هزار و 800 تومان است.

در مسیر تهران- اهواز نیز قیمت سقف یک میلیون و 330 هزار و 800 تومان و قیمت کف 560 هزار و 200 تومان تعیین شده است. همچنین قیمت مسیر تهران-کیش در نرخ‌نامه جدید در سقف قیمتی یک میلیون و 751 هزار و 900 تومان و در کف قیمتی 700 هزار و 200 تومان تعیین شده است.

سقف نرخی مسیر کیش-ساری نیز یک میلیون و 915 هزار و 800 تومان و کف قیمتی این مسیر 740 هزار تومان تعیین شده است.

 

 محدودیت ها برداشته شود، نرخ‌ها تعدیل می‌شوند

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه افزایش قیمت بلیت هواپیما به دو دلیل گرانی ارز و فروش حداکثر ۶۰ درصد ظرفیت پروازها از اول آبان اعمال می‌شود، گفت: اگر محدودیت فروش ۶۰ درصد برداشته شود، نرخ‌ها تعدیل می‌شود.

این در حالی است که هر روزه در کشور با رکورد جدیدی از آمار مبتلایان و جان باختگان ناشی از کرونا مواجه هستیم؛ معلوم نمی شود با رعایت نکردن شیوه نامه بهداشتی و فروش بلیط همه صندلی‌ها آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از این بیماری به کجا می رسد.

 

به نوشته ایرنا، حرمت‌الله رفیعی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با انتقاد از افزایش نرخ جدید بلیط های هواپیمایی گفت: به عنوان یک مالک آژانس مسافرتی به دلیل کسب کارمزد بیشتر از نرخ های جدید سود می کنم، ولی این افزایش قیمت به ضرر مردم و گردشگری کشور است.

وی در ادامه با بیان این که ایرلاین‌ها (خطوط هوایی) نباید قیمت ها را افزایش دهند، گفت: آنها در حالی افزایش قیمت دلار را دلیل افزایش قیمت بلیط می دانند که بیشتر هزینه‌های آنها با ریال است. هزینه سوخت،‌ حقوق کارمندان و دیگر هزینه ها را به ریال می دهند و حتی برای خرید و تعمیر هواپیماهایشان وام از بیت المال می گیرند؛ اما با افزایش قیمت دلار از این موضوع سو استفاده و به ضرر منافع ملی رفتار کرده و تنها به فکر سود خودشان هستند.

این در حالی است که قیمت بلیت برای مسیرهای از مبدا تهران به مقصد ارومیه، اهواز، ایرانشهر، آبادان، بجنورد، بوشهر، تبریز، زاهدان، زابل، رفسنجان، دزفول، چابهار، جیرفت ، خارک و ... از جمله مسیرهایی هستند که قیمت بلیط آن بیش از یک میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها