توزیع گسترده مرغ منجمد در سراسر کشور انجام خواهد شد



ستاد تنظیم بازار، در چارچوب تنظیم بازار گوشت مرغ مقرر ساخت: شرکت پشتیبانی امور دام ( وزارت جهاد کشاورزی) با همکاری اتاق اصناف ایران، نسبت به توزیع گسترده مرغ منجمد در سراسر کشور با قیمت مصوب اقدام کند.

 

به گزارش صبح ساحل، این ستاد مقرر ساخت تا در استان‌هایی که برای توزیع مرغ منجمد شرایط خاصی دارند، استانداران در کارگروه‌های استانی در زمینه قیمت عرضه مرغ منجمد تصمیم‌گیری کنند و تعدیل قیمت مربوطه هم به شرکت پشتیبانی امور دام اعلام شود.

 همچنین ستاد مزبور اختیار برنامه‌ریزی توزیع استانی گوشت مرغ از محل ذخایر راهبردی (برای مصارف خانوار) را به دبیرخانه کارگروه های استانی تنظیم بازار واگذار کرد.

 کارگروه‌های استانی تنظیم بازار با لحاظ شرایط استانی، سهمیه‌ها را اعلام و اقدام های لازم را انجام خواهند داد.

این تصمیم با توجه به افزایش شدید قیمت مرغ زنده و به تبع آن مرغ گرم در استان‌های مختلف کشور و در ارتباط با حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه اتخاذ شد. 

ستاد تنظیم بازار همچنین در چارچوب مدیریت موثر جوجه‌ریزی (ماهیانه ۱۲۰ میلیون قطعه) و تامین مکفی گوشت مرغ ایام پایانی سال، مقرر ساخت معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اقدام های لازم را انجام دهد.

همچنین میزان نهاده‌های مورد نیاز برای دو دوره جوجه‌ریزی بررسی‌های لازم انجام و گزارش مربوطه به جلسه آتی کارگروه تنظیم بازار ارائه شود.

 روزهای اخیر در بازار سراسر کشور قیمت هرکیلو گرم مرغ به بیش از ۳۵ هزارتومان رسیده، درحالی که ایران سال‌های گذشته با تولید سالانه بیش از دو میلیون تن گوشت مرغ نه تنها بازار داخلی خود را پوشش ‌داد، بلکه بخشی از مازاد تولید هم به کشورهای همسایه صادر شد.

براین اساس روزهای گذشته مقام های مسوول از افزایش عرضه روزانه مرغ منجمد در سراسر کشور به بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن برای تعدیل قیمت‌ها خبر دادند. 

علاوه براین روز گذشته معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب‌وکارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام کشور از چند روز گذشته روزانه نزدیک به ۳۰۰ تن مرغ گرم را با قیمت کیلویی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار عرضه می‌کند که پایین‌تر از قیمت مصوب است.​

منبع:اقتصاد آنلاین

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها