حصارکشی نامناسب آبراهه، جان دختر بچه 4 و نیم ساله ای را گرفت

تکرار مرگ کودکان مینابی در کانال آب



دخترک بازیگوش مینابی درون کانال آب افتاد و جان سپرد. کانالی که فقط  دارای حفاظ گاردریل است و کودک به‌راحتی می‌تواند از آن عبور و ناخواسته به عمق آن سقوط کند. اهالی روستا خواستار حصارکشی و فنس کشی هستند و نمی‌خواهند دیگر  شاهد مرگ جانی باشند. به گفته محمد صالحی دهیار روستای حاجی خادمی ،تاکنون هشت نفر از اهالی این روستا با سقوط در آب این  کانال جان‌باخته‌اند.در طی سال ها، نامه‌نگاری و تلاش زیادی برای حفاظ ایمن  کانال آب روستا انجام‌شده ولی مسئولین مربوطه برای جلوگیری از سقوط خودرو و راکبین موتورسیکلت‌ها روستاییان فقط نرده‌کشی انجام داده‌اند. این دومین حادثه‌ای است که امسال شاهد مرگ کودک مینابی در کانال آب بودیم. شهریورماه گذشته پسریک سال و 7 ماه  درون آبراهه  غرق شد.

صدای خنده دو دختربچه فضا را پرکرده بود. بازی می‌کردند و شادی، دنبال هم می‌دویدند و ساعاتی در کنار هم خوش بودند تا آنکه از خانه بیرون آمدند و زنگ مرگ به صدا درآمد.
 آن‌ها با عبور از کوچه‌پس‌کوچه‌ها  به کانال آب رسیدند. فاطمه جعفری 4 و نیم ساله خود را خم کرد و از گاردریل عبور کرد،  ناگهان پایش لیز خورد و به درون آب افتاد. ثنا میریان  دختردایی فاطمه، بهت‌زده و  وحشت‌زده خود را به خانه رساند. او با صدای گریان و بریده‌بریده به همه گفت که فاطمه درون آب افتاده است ...
طیبه 37 ساله با شنیدن این حرف‌ها از زبان دختر 5 ساله برادرش، سراسیمه و پابرهنه خود را به کانال رساند و با فریاد دخترم، خود را آب انداخت تا او را بیابد اما اهالی، این زن باردار را سریع از آب بیرون آوردند. تعدادی از افراد در کانال مشغول یافتن دختربچه شدند تا آنکه یکی از آن‌ها او را یافت. بدن بی‌جانی که  در کف کانال به جلبک‌ها گیرکرده بود. فاطمه به درمانگاه  روستا منتقل شد اما کادر درمانی بعد از معاینه، دریافتند که او علائم حیاتی ندارد و در همان دقایق اولیه فوت‌شده است اما عمل احیا و بازگشت دوباره این دختربچه به زندگی انجام دادند  ولی امیدبخش نبود...

آخرین تماس با پدر 

شنبه است و  22 آذرماه.  فاطمه صبح زود به علت شوق رفتن به خانه مادربزرگ و دیدن ثنا، از خواب بیدار شده بود و ساعاتی بعد به همراه مادرش از تیرور به  روستای حاجی خادمی رفت.
تیمور زندان فر  32 ساله  پسرعمه فاطمه در خصوص روز حادثه گفت: آن روز فاطمه و ثنا مانند همیشه باهم بازی کردند و خانواده‌ها تمام حواسشان به آن‌ها بود که بیرون از خانه نروند ، ساعت یک بعدازظهر فاطمه تلفنی با پدرش حرف زد و با زبان کودکانه از دل‌تنگی‌هایش گفت».
 حسین پدر فاطمه ،صیاد است و یک‌هفته‌ای با قایق در آب‌های جاسک روزی‌اش را درمی‌آورد، او در شبانه روز  بارها با تلفن صدای تنها دخترش را می‌شنید و با انرژی بیشتر مشغول کار می‌شد، آن روز بعدازظهر با فراغت از کار ،شماره تلفن همسرش را گرفت، دل‌شوره عجیبی داشت چند بار از همسرش خواست حواسش به فاطمه باشد.
« حسین به فاطمه هم گوشزد کرد که از خانه بیرون نرود و زیادی شیطنت نکند و... ، اما فاطمه گوشش به این حرف‌ها بدهکار نبود مشغول بازی با ثنا شد، آن دو نفر ساعت 16، لحظه‌ای از غفلت خانواده استفاده کردند و خود را به کانال آب رساند ، کانالی که زیاد به خانه فاصله نداشت و جان فاطمه را گرفت «. 

خبر تلخ

مرد 45 ساله، بر روی دریا بود که تلفنش به صدا درآمد و صدای آن‌طرف خط، حامل خبر بدی بود
« در همان لحظه که خانواده فهمیدند فاطمه فوت‌شده به حسین تماس گرفتند و وانمود کردند که او تصادف کرده و در بیمارستان است، حسین که خیلی مضطرب بود بلافاصله به همراه یکی از همکارانش به سمت میناب حرکت کرد اما در بین مسیر حس کرد که اتفاق تلخی رخ‌داده است و با اصرار از همراهش خواست  واقعیت را بگوید  و در آنجا فهمید دخترش را ازدست‌داده است، او ساعت 21 و 30 دقیقه به روستا رسید».
     
   
تکرار مرگ کودکان مینابی در کانال آب

      

آرامستان گوربند

زن جوان مویه‌کنان در کنار مزار کودکش اشک می‌ریخت. این زن که  ماه‌های آخر بارداری را می‌گذراند  به‌سختی بر روی زمین نشسته بود و پاهایش از همان روزی که در کانال پریده بود درد می‌کرد ولی نه به‌اندازه قلبش،دردی که در قلب او بود داغی بود که از مرگ وجودش را می‌فشرد. مرگ تنها دخترش فاطمه . دختری که منتظر آمدن برادر کوچکش بود و هرلحظه از مادرش می‌پرسید پس کی می‌تواند برادرش را ببیند...
دختر 4 و نیم ساله عصر یکشنبه  گذشته در آرامستان روستای گوربند میناب در کنار قبر عمه اش آرام گرفت. 

غرق شدگی 3 نفر در کانال 

گفتنی است: امسال این سومین غرق شدگی است که در میناب رخ داده و رسانه ای شده است. سوم مردادماه سال جاری مرد 36 ساله به نام  مهدی که در کانال آب شیرجه زده بود، بدن بی جانش، پس از 3 ساعت جستجو از درون لوله بزرگ  آب بیرون کشیده شد. کانالی به عمق  4 متر  که گذر آب از سمت شرق میدان دوراهی تیاب به سمت غرب است.  هشتم شهریورماه امسال نیز حمید زمانی یک سال و 7 ماه درون کانال مقابل منزل افتاد. اعضای بدن این کودک به سه نفر اهدا شد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها