تعرفه واردات موبایل و جرائم رانندگی افزایش یافت



سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ از مصوبه این کمیسیون برای افزایش ورودی گمرکی گوشی‌ها و تبلت‌های بالای ۶۰۰ دلار خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، رحیم زارع در نشست خبری ظهر امروز (چهارشنبه) خود با اشاره به آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق اظهار کرد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق ورودی گمرکی گوشی‌ها و تبلت‌های بالای ۶۰۰ دلار از ۶ به ۱۲ درصد افزایش پیدا کرد. علاوه بر این معافیت آمبولانس اورژانس کشور از حقوق ورودی گمرک دیگر مصوبه کمیسیون تلفیق بود.

وی ادامه داد: به موجب مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق شرکت‌های بیمه مکلف شده‌اند مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان برای کاهش تصادفات همراه با مرگ و میر در اختیار سازمان راهداری، حمل و نقل جاده‌ای، نیروی انتظامی و اورژانس کشور قرار دهند. همچنین هزینه جرائم رانندگی از دو به پنج درصد افزایش یافت که این مبلغ برای هزینه معلولان شدید و ضایعه نخاعی ناشی از تصادف رانندگی و پیشگیری از معلولیت هزینه خواهد شد.

به نوشته ایسنا، نماینده مردم آباده در مجلس یادآور شد: به موجب مصوبه دیگر کمیسیون‌ تلفیق افرادی که اقساط باقی مانده جریمه غیبت بیش از ۸ سال خدمت سربازی را پرداخت نکردند اگر تا پایان سال ۱۴۰۰پرداخت نکنند، هم غایب محسوب می‌شوند و هم باید به خدمت عمومی وظیفه اعزام شوند.

وی ادامه داد: حذف جریمه غیر قابل بخشودگی برای پرداخت عوارض آزادراهی پس از هفت روز که در لایحه دولت بود حذف شد.

زارع یادآور شد: تکلیف استانداران جهت فروش ساختمان‌های ملکی دستگاه‌های اجرایی زیر نظر قوه مجریه مستقر در شهرستان‌ها برای تکمیل یا احداث مجتمع‌های اداری در شهرستان‌ها که باید همراه با مصوبه برنامه‌ریزی شورای توسعه استان باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها