کمتر از 24 ساعت قاتلان کودک افغان در قشم، به دام افتادند

فرار نافرجام عاملان قتل  پسر بچه  12 ساله



عاملان قتل پسر بچه 12 ساله در قشم ، هنگام فرار دستگیر شدند.  بررسی شواهد و قرائن در خصوص نحوه مرگ  این کودک افغان نشان داد که چهارشنبه گذشته  وی براثر  آسیب جسمی  و خفگی  از سوی مرد 44 ساله و نوجوان 16 ساله جانش را ازدست‌داده است.  جسد وی که دست‌وپاهایش  بسته‌شده بود  در همان روز کشف شد .عاملان قتل ، کارگر ساختمان و تبعه افغانستان هستند که در زمان فرار به خارج از کشور ، در بندرعباس دستگیر شدند. 

 روز قتل 

26 خردادماه جاری است ،اهالی جزیره قشم زمزمه‌های از قتل کودک تبعه افغانستان به گوششان رسید و دقایقی بعد عکس این پسربچه در فضای مجازی دست‌به‌دست شد. 
سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان قشم در این خصوص گفت: «در پی وصول یک فقره خبر مبنی بر کشف جسد فردی حدوداً 12ساله با علائم مشکوک به خفگی، بلافاصله به‌اتفاق دادستان و عوامل پلیس آگاهی قشم در محل حاضر و رسیدگی به پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان آگاهی قرار گرفت».

 شناسایی قاتلان 

جسد مقتول برای بررسی علت دقیق مرگ  با دستور مقام قضایی به پزشک قانونی منتقل شد و تحقیقات برای شناسایی هویت مقتول ، متهم یا متهمان و بازداشت آن‌ها در دستور کار پلیس قرار گرفت. تحقیقات شبانه‌روزی کارگاهان پلیس ادامه داشت تا اینکه با سرنخ‌هایی و اطلاعات به‌دست‌آمده  عاملان قتل را شناسایی کردند.   
سرهنگ مجتبی  راستخدیو افزود:«با تلاش‌های بی‌وقفه کارآگاهان پلیس آگاهی برای پیگیری این پرونده و تحقیقات میدانی و تخصصی و همچنین حمایت‌های قاطع دادستان محترم شهرستان، سرنخ‌هایی از پرونده کشف و دو نفر در این زمینه شناسایی شدند».

 فرار نافرجام 

قاتلان ساعاتی بعدازاینکه  متوجه شدند رد پای آن‌ها توسط پلیس زده‌شده است و شناسایی شدند، به‌سرعت نقشه فرار را طراحی کردند. آن‌ها که قصد متواری شدن  به مناطق مرزی کشور را داشتند در کمتر از 24ساعت( پنج شنبه ۲۷ مردادماه جاری)  در اسکله بندرعباس دستگیر شدند. قاتلان با مشاهده شواهد و ادله پلیس در بازجویی اولیه به جرم خود اعتراف کردند که  در حال حاضر با صدور قرار ،در بازداشت به سر می‌برند. آن‌ها گفتند که حدود یک ماه گذشته با این کودک آشنا شده بودند. 

 جزییات حادثه منوط به تکمیل پرونده 

روایت‌های مختلفی از خویشاوندی قاتلان ،  نحوه قتل و کشف جسد  شنیده می‌شود ولی پلیس جزییات این حادثه را موکول به تحقیقات بیشتر در خصوص زوایای مختلف و تکمیل پرونده خواند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها