سخنگوی علوم پزشکی هرمزگان:

به جای واکسن اسپوتنیک، آسترازنکا تزریق کنید



به دنبال اخباری مبنی بر نبود واکسن اسپوتنیک در کشور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان از تزریق واکسن آسترازنکا به جای اسپوتنیک به افرادی که زمان تزریق دوز دومشان فرارسیده است، خبر داد.

     

به گزارش صبح ساحل، فاطمه نوروزیان در صفحه اینستاگرام خود با انتشار عکسی اعلام کرد: کسانی که دور دوم واکسن اسپوتنیک را دریافت نکرده‌اند و نوبت دومشان فرا رسیده، می‌توانند واکسن آسترازنکا دریافت کنند.

 

به جای واکسن اسپوتنیک، آسترازنکا تزریق کنید

این خبر در حالی اعلام شد که  در روزهای گذشته چندین مقام در دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های مختلف اعلام کرده‌اند که محموله‌ای برای تزریق دز دوم واکسن اسپوتنیک به کشور وارد نشده است. 

زمان فاصله تقریبی میان دز اول و دوم واکسن‌های اسپوتنیک و آسترازنکا از ۴ هفته تا نهایتا ۱۲ هفته می‌تواند متغیر باشد.

    

  

احتمال جایگزین شدن یک واکسن دیگر

به نوشته تجارت نیوز؛  معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیشتر  اعلام کرده بود که هم‌اینک هیچ کجای کشور دز دوم اسپوتنیک موجود نیست و در صورت وارد نشدن آن، ناچار باید جایگزین آن به گروه‌های هدف و سنی دریافت کننده دز اول، اعلام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفته بود: امکان دارد اصلا دز دوم وارد نشود و به همین دلیل طی مکاتبه‌ای با وزارت بهداشت تقاضا کردیم که این موضوع در کمیته علمی مطرح شود تا بررسی شود که در صورت عدم واردات دز دوم واکسن اسپوتنیک، چه واکسنی جایگزین شود اما در عین حال اعلام شده که ممکن است دوز دوم وارد شود.

گفتنی است که، اسپوتنیک تنها واکسن دو دزی موجود است که دو دز آن با یکدیگر تفاوت دارند. در دز اول ایمنی بین ۶۰ تا ۶۵ درصدی ایجاد می‌کند و در واقع دز دوم برای تکمیل ایمنی تزریق می‌شود. در واقع برای رسیدن به ایمنی حدود ۹۱ درصدی درخصوص واکسن اسپوتنیک دز دوم آن تزریق می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها