بازدید استاندار هرمزگان از بیمارستان‌های ۲۶۴ و۵۳۱ تختخوابی بندرعباس



استاندار هرمزگان پس از برگزاری نشستی در خصوص وضعیت بهداشت و درمان استان، از بیمارستان های ۲۶۴ تخخوابی نفت ستاره خلیج فارس و بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس بازدید کرد و آخرین روند این طرح های بهداشتی درمانی را مورد بررسی قرار داد.

 

به گزارش صبح ساحل، مهدی دوستی روز پنجشنبه در بازدید از روند اجرای بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی نفت ستاره خلیج فارس در محوطه بیمارستان شهید محمدی بندرعباس افزود: این بیمارستان که در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی این پالایشگاه درحال ساخت است،  دارای ۲۷هزار مترمربع زیربنا خواهد بود که شامل هفت طبقه است و بخش‌های آزمایشگاه فیزیولوژی (پاراکلینیک قلب، پاراکلینیک مغز و اعصاب، پاراکلینیک ریه)، فیزیوتراپی، ۱۰ اتاق عمل، داروخانه، سالن اجتماعات و بخش آموزشی با ۳۵۰ صندلی، ICU، POST CCU، CCU و  POST ICU، تأسیسات، تصویربرداری، امحاء زباله، انبار مرکزی، رختشویخانه، استریل مرکزی، آشپزخانه، غذاخوری و رختکن مرکزی کارکنان را در خود جای خواهد داد.

وی بیان داشت: این بیمارستان در مرحله نهایی شامل ۱۶۸ تخت بستری در هفت بخش ۲۴ تخت‌خوابی، ۷۰ تخت مراقبت ویژه و مراقبت ویژه متوسط و ۳۶ تخت بستری در بخش ایزوله است.

استاندار هرمزگان همچنین در بازدید از بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس گفت: قرار است طبق برنامه ریزی انجام شده مرحله نخست این بیمارستان تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

دوستی ادامه داد: اساسی‌ترین کار درهرمزگان طبق اظهارنظر مسوولان و نمایندگان ساخت و اتمام بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس عنوان شده بود که نقش مهمی در افزایش امکانات درمانی استان هرمزگان خواهد داشت..

استاندار هرمزگان همچنین در ادامه بازدید از زیرساخت های بیمارستانی و درمانی، از اورژانس بیمارستان شهید محمدی بندرعباس نیز بازدید کرد.

استان هرمزگان دارای ۱۷ بیمارستان دولتی با یک هزار و ۱۵۰ تخت فعال است که طبق گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی، این استان با کمبود یک هزار تخت بیمارستانی مواجه است.»

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها