مشارکت ۲۶۲ کودک کیشوند در غربالگری تنبلی چشم



 رییس اداره بهزیستی کیش گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۶۲ کودک در این جزیره زیر پوشش طرح غربالگری تنبلی چشم رفته اند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، شقایق کهورزاده با بیان اینکه سن تشخیص و درمان تنبلی چشم در کودکان ۳تا ۶ سالگی است اظهار داشت: در صورت از دست دادن زمان طلایی تشخیص و درمان صدمات جبران ناپذیری برای کودک و خانواده ایجاد می شود.

وی افزود : تنبلی چشم یک اختلال است که اگر به موقع تشخیص داده شود قابل درمان و اگر تشخیص به موقعه انجام نشود منجر به کم بینایی و حتی نابینایی کودک می شود.

رییس اداره بهزیستی کیش یادآور شد: هم اکنون برنامه غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم در اداره بهزیستی کیش در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ انجام می شود و موسسه پیام باران ثمین کیش با شماره تماس ۴۴۴۳۲۱۰۱ و موسسه سلدای زندگی کیش با شماره تماس ۰۹۱۲۲۵۰۴۵۳۶ تحت نظارت این اداره فعالیت دارند.

کهورزاده گفت:  با استفاده از این طرح کودکان سه تا ۶ سال به مراکز معاینه چشم رفته و آن دسته از کودکانی که مشکل بینایی خاصی داشته به چشم پزشک ارجاع داده و مشکل بینایی آن‌ها مشخص می‌شود.

وی اظهار داشت: این طرح به منظور جلوگیری از شیوع ویروی کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی و بدون هیچ گونه تماس فیزیکی با با دستگاه های پلاز اپتیکس و E چارت انجام می می شود.

رییس اداره بهزیستی کیش اظهار داشت: تمام کودکان گروه هدف می بایست غربالگری بینایی شوند تا در صورت مشکلات بینایی با ارجاع و مداخلات به موقعه از مشکلات پیشگیری کرد.

 

تنبلی چشم یا "آمبلیوپی" نوعی اختلال بینایی است که دید را کاهش می دهد و پیشرفت آن منجر به کم بینایی و حتی نابینایی می شود و اختلال در دید عمقی، اختلالات تحصیلی و یادگیری، نابینایی یا کاهش بینایی دائم، کاهش قدرت تمرکز و تفکیک و افزایش احتمال بروز حوادث و معلولیت در کودکان از عوارض ناشی از آن محسوب می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها