مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان:

تزریق دز سوم واکسن کرونا برای کارکنان دولتی بندرخمیر الزامی است



مدیر شبکه بهداشت و درمان بندرخمیر گفت: براساس مصوبه جلسه ستاد کرونای هفته جاری این شهرستان، تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای تمامی کارکنان ادارات دولتی در بندرخمیر، الزامی است.

به گزارش صبح ساحل، «دکتر احمد چنگائی»، مدیر شبکه بهداشت و درمان بندرخمیر گفت: نتایج پژوهش  های انجام شده در خصوص واکسن کرونا ، بیانگر این مطلب است که میزان ایمنی حاصل از تزریق این واکسن ها پس از ۶ تا ۸ ماه کاهش می یابد. وی ادامه داد: از همین رو برای افزایش سطح ایمنی بدن افراد در برابر کرونا، تزریق نوبت سوم یا همان نوبت یادآور نیز بسیار حائز اهمیت است و باید تمام افراد بالای ۱۸ سال این دز را دریافت کنند.

چنگائی بیان داشت: تزریق دز سوم در شرایطی که شاهد شیوع سویه اومیکرون که نسبت به سویه دلتا از سرعت انتشار و سرایت پذیری بسیار بالاتری برخوردار است، بسیار ضروری است. مدیر شبکه بهداشت شهرستان بندرخمیر در خصوص نوع واکسن تزریقی در نوبت سوم، گفت: افرادی که واکسن‌های تولید شده از ویروس غیرفعال مانند بهارات، سینوفارم و برکت را تزریق کرده اند، چنانچه سه ماه از تزریق دز دوم آن‌ها می‌گذرد باید در اولین فرصت جهت تزریق دز سوم واکسن مراجعه کنند.

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان بندرخمیر در تزریق دز سوم این افراد توصیه می‌شود که ترجیحا از همان نوع واکسن قبلی استفاده شود، اما تزریق انواع دیگر واکسن کرونا در دز سوم هم برای این افراد بلامانع است. وی خاطرنشان کرد: در افرادی هم که قبلا واکسن اسپوتنیک یا آسترازنکا تزریق کرده اند توصیه می‌شود با گذشته حداقل سه ماه از نوبت دوم، این افراد هم برای تزریق دز سوم مراجعه کنند و می‌توانند در تزریق دوز سوم خود واکسن آسترازنکا، پارس کووپلاس و سوبرانا پلاس تزریق کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندرخمیر با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تصریح کرد: هم اکنون وضعیت شهرستان از نظر شیوع ویروس کرونا، آبی است، اما این شرایط در صورت بی توجهی مردم به شیوه نامه های بهداشتی به ویژه زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی، تغییر خواهد کرد و از همین رو از مردم خواستاریم تا همچون گذشته پروتکل‌های بهداشتی را با دقت هر چه تمامتر رعایت کنند.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها