مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان:

طرح ضربتی مبارزه با اخلال گران اقتصادی در بازار همچنان ادامه دارد



صبح ساحل، حوادث _ اسفندماه به سرعت در حال سپری شدن است و در اين روزهاي پایانی سال، شهروندان مشغول خريدهاي نوروزي و خانه تکاني هستند تا خود را براي سالي نو  آماده کنند. اما  عده ای از فروشندگان و دلالان با دیدن  شلوغی بازار و افزایش میزان تقاضای خرید مردم،  دست به کار شده و برای کسب منافع خود سعی دارند جو نا آرامی را در بازار ایجاده کنند و موجب گراني و تورم شوند.

به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان، اين اداره با سود جويان و متخلفاني مخل بازار و دپوی کالا در انبارها باشند و مبادرت به افزايش قيمتها  مي نمايند بر خورد شديد خواهد نمود  و برای تنظیم بازار سه گشت سیار ویژه با حضور روسای شعب تعزیرات حکومتی با هدف کنترل بازار فعال است. این گشت های سیار بر روند خرید و فروش و موارد احتمالی تخلف در بازار استان نظارت می کنند.علیرضا حسن پورافزود: گشت های بازرسی ویژه تعزیرات حکومتی آماده برخورد سریع و ضربتی  با اخلال گران اقتصادی در بازار هستند، در صورت مشاهده هر گونه تخلف احتمالی به سرعت تشکیل پرونده شده  و با حضور رییس شعبه  در محل حکم صادر و سریعا حکم اداری خواهد شد.وی هدف از اجرای طرح را تنظیم، کنترل و رعایت حقوق مصرف کنندگان در هرمزگان بیان کرد و گفت: گشت های تعزیرات حکومتی به صورت مشترک با مشارکت کارشناسان و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ، مجامع امور صنفی شهرستان تا 25 فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

حسن پور ادامه داد:  از ابتداي شروع اين طرح در اول بهمن تا هشتم اسفندماه بالغ بر  957 گشت سیار در بندرعباس انجام شد كه از اين تعداد 333 واحد صنفی متخلف تعطیل موقت، 38 واحد صنفی نصب پلاکارد شده است.وی اظهار داشت: متخلفان به جزاي نقدي به مبلغ بیش از  3 میلیارد و 972 میلیون و 559 هزار ریال جزاي نقدي محكوم شدند که 462 میلیون و 237 هزار وصول شده است. وی اختلاف بین محکومیت و وصولیات جزای نقدی را مربوط  به مراحل قانونی پیگیری پرونده ها دانست.

 رسیدگی به 51فقره پرونده تخلف اصناف در میناب

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان پرونده های تخلف واحدهای صنفی  در شهرستان میناب  را 51 فقره خواند که 24 فقره آن به تعطیلی و 20 مورد به نصب پلاکارد منجر شده است.وی جمع محکومیت مالی متخلفان این شهرستان را 25 میلیون و 866 هزار ریال و وصولیات را12 میلیون و 558 هزار ریال اعلام کرد. حسن پور با اشاره به اینکه  در شهرستان بندر لنگه 39 فقره پرونده تخلف اصناف تشکیل شده که 10 مورد آن  به تعطیلی و 4 مورد به نصب پلاکارد منجر شده است  گفت: محکومیت این پرونده ها 36 میلیون و 836 هزارو 800 ریال به ثبت رسیده است که  35 میلیون و 124 هزارو 800 ریال آن وصول شده است.این مقام مسوول از تشکیل 22 فقره پرونده تخلفات صنفی در رودان سخن به میان آورد که از این تعداد پرونده،  14 مورد به  تعطیلی  و 8 مورد به نصب پلاکارد درواحد صنفی منتهی شده است.

وی محکومیت این پرونده ها را 18 میلیون و 222 هزارو 900 ریال  اعلام کرد که 13 میلیون و 427 هزار ریال وصول شده است.حسن پور  در خصوص  پرونده های تخلفاتی اصناف در شهرستان حاجی آباد  مطالبی بیان کرد و یادآور شد: این شهرستان دارای 72 فقره  پرونده ، تعطیلی 20 واحد صنفی   و 14مورد  نصب پلاکارد است. وی  محکومیت جریمه نقدی آن را بیش از 52 میلیون و 80 هزار ریال عنوان داشت.وی این را هم اضافه کرد که این آمارها مربوط به شهرستان هایی است که شعب  تعزیرات حکومتی در آنجا مستقر است  و گشت های بازرسی ویژه تعزیرات حکومتی دیگر شهرستانهای فاقد شعب این اداره کل  با هماهنگی فرمانداران شهرستان ها در حال انجام است.

 محکو میت43 میلیاردی متخلفان اصناف

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان  هم چنين در تشريح عملكرداین اداره  گفت: از ابتداي سال تا كنون 15 هزار و 179فقره پرونده اصناف در تعزیرات حکومتی استان وارد كه از اين تعداد با توجه به پرونده های  مانده قبلي13هزار و 509 فقره مختومه شد و متخلفان در اين مدت43ميليارد و 244ميليون و 804هزارريال جزاي نقدي محكوم شدند. حسن پور اضافه کرد: ار این مبلغ جریمه،  2 میلیارد و 243 میلیون و 538 هزارو و 874 ریال از متخلفان  وصول شد.وي با اشاره به اينکه در بخش بهداشت، درمان و دارو نيز در 11 ماهه نخست امسال هزارو 209فقره پرونده وارده و 942 فقره پرونده مختومه داشتيم خاطرنشان کرد: در اين بخش متخلفان بيش از 828ميليون ريال جزاي نقدي محکوم شدند که بیش از 153 میلیون  ریال ازآنها  اخذ شده است.

 تشکیل 704 پرونده قاچاق کالا

 وی در رابطه با پرونده های قاچاق کالا  در طی 11 ماهه سال جاری گفت: در این مدت  704پرونده قاچاق کالا تشکیل  که 667 پرونده مختومه شده است. حسن پور مبلغ جریمه نقدی این پرونده ها را بیش از  یک هزارو 153 میلیارد و 573 میلیون و 973 هزار ریال و جمع وصولیات 15 میلیارد و 858 میلیون و 57 هزار ریال دانست. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان  به پرونده های تشکیل شده عرضه خارج از  سوخت اشاره  و تصريح کرد: در این مدت  214 فقره پرونده وارد و 179 فقره پرونده با محکومیت بیش از 4 میلیاردو 211 میلیون و 827 میلیون  ریال مختومه شده است.حسن پور  پرونده های وارده سوخت قاچاق  را  43 فقره  و پرونده های مختومه را  32 فقره ذکر کرد که متخلفان به پرداخت بیش از  118 میلیارد و843 میلیون و 517 هزار ریال جریمه نقدی محکوم شدند.وی ادامه داد: پرونده ها وارده باک غیر استاندارد 48 فقره و مختومه 45 مورد با محکومیت بیش از  148 میلیون و 615 هزارریال به ثبت رسیده است.این مقام مسوول  از قاچاق سیگار سخن به میان آورد و گفت: در طی 11 ماهه سال، 810 فقره پرونده قاچاق سیگار  وارد و 878 فقره پرونده مختومه شده است که  محکومیت این پرونده ها بیش از  یک میلیاردو یک میلیون 436 هزار بوده است.

 همکاری مردم با تعزیرات حکومتی  مساوی با کاهش تخلفات در سطح بازار

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: براین اساس نیاز به مشارکت مردم وجود دارد و به طور قطع اگر مردم با این سازمان همکاری کنند شاهد کاهش تخلفات در سطح بازار خواهیم بود. حسن پور بیان داشت: مردم می توانند شکایات خود را از متخلفان عرضه کالا و خدمات به تعزیرات حکومتی ارائه دهند و این سازمان در اسرع وقت و به صورت رایگان شکایت آنها را تا حصول نتیجه پیگیری می کند.

وی اظهارداشت: تمامی کسبه و بازاریان موظف به رعایت حقوق مصرف کنندگان و کنترل بازار برای جلوگیری از هرگونه اخلال در نظام اقتصادی هستند و مردم در صورت مشاهده هرگونه گرانفروشی بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت را در جریان بگذارند.

 حسن پور از شهروندان خواست شکایات خود را با شماره 124 یا سامانه پیامک 30009651 ارائه دهند.حسن پور تصریح کرد: تعزیرات حکومتی به عنوان مدافع حقوق مردم اجازه نمی دهد برخی افراد سودجو در روزهای پایانی سال اقدام به سوءاستفاده احتمالی کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها