دو کودک در هرمزگان موجب آزادی مرد جوانی از زندان شدند

رفع حصر با پس انداز مهربانی



دو کودک در هرمزگان با  پس انداز خود، زندانی جوانی را به آغوش فرزندانش برگردانند. مرد 33 ساله‌ای که به خاطر نفقه روزها و شب‌های زیادی پشت میله‌های زندان به سر می‌برد با کمک 3 میلیون تومان از سوی رهام 9 ساله و رایان 6 ساله از اسارت رهایی یافت. دانش‌آموزانی که با شنیدن کمک به زندانی، با شوق فراوان، پس انداز خود را با مهر و محبت بخشیدند تا پدری هنگام سال نو کنار فرزندانش باشد.

علی شهابی در خصوص این اتفاق گفت: مدتی قبل از طریق صفحه مجازی یکی از دوستانم متوجه شدم قرار است واحد مددکاری زندان هرمزگان برای آزادی چند نفر از زندانیان کمک مالی جمع‌آوری شود همین موضوع با خانواده در جریان گذاشتم که برای آزادی یک زندانی کمک کنیم. وی ادامه داد: پسرانم رهام و رایان با شنیدن این موضوع و اینکه فهمیدند مرد زندانی دارای فرزند است بلافاصله کیف ها را آوردند و تمام پول‌های عیدی، تولد و... که از چند سال گذشته جمع‌آوری کرده بودند به من دادند که زندانی موردنظر آزاد شود. این مرد جوان افزود: از هنگام جمع‌آوری پول‌ها فیلم کوتاهی گرفتم و به پدربزرگ و مادربزرگشان فرستادم چراکه آن‌ها بچه‌هایم را تشویق به کار خیر می‌کردند تا نتیجه‌اش را ببینند. شهابی گفت: فرزندانم با تشویق بیشتر پدربزرگ و مادربزرگشان تمام پس‌اندازشان را که 3 میلیون تومان بود به من دادند بلافاصله این مقدار پول را به دوستم فرستادم واز او خواستم هرزمانی مددجو آزاد شد اطلاع دهد تا به بچه‌ها اعلام کنم. وی افزود: تا اینکه باخبر شدم روز بعد از واریز مبلغ موردنظر، حکم آزادی آن مرد زندانی به نام پسرانم زده و آن مرد نیز آزاد شد. شهابی بابیان اینکه با این کار خواستم بچه‌هایم در مسیر اعمال خیر و کمک‌رسانی سوق یابند گفت: رهام که در کلاس سوم ابتدایی و رایان که پیش‌دبستان در حال تحصیل هستند با دیدن اسمشان در فضای مجازی و رسانه‌ها خیلی ذوق‌زده شدند و اینکه هرلحظه می‌گویند ما دوباره پول‌هایمان را برای کمک به افراد نیازمند جمع‌آوری می‌کنیم. وی از مردم خواست با آموزش کودکان خود درراه کمک به نیازمندان، فرهنگ‌سازی کنند تا افرادی که ناخواسته دچار مشکلی می‌شوند و مجبور هستند در زندان به سر ببرند آزاد شوند و در کنار خانواده خود قرار گیرند.

    

  

آزادی 152 زندانی

مدیرکل زندان‌های هرمزگان با اشاره به اینکه یک مددجوی جرائم غیر عمد با پس انداز رهام و رایان شهابی از زندان‌های استان آزاد شد اظهار داشت: این زندانی مبلغ ۳۵ میلیون ریال محکومیت مالی (نفقه معوقه) داشت که دانش آموزان خیر با مبلغ ۳۰ میلیون ریال برای آزادی این فرد پرداخت کردند. مصطفی کیشانی افزود: اکنون نیز ۳۵ مددجو به علت ارتکاب جرائم غیر عمد با بدهی حدود ۴۵۰ میلیارد ریال در زندان‌های هرمزگان حبس هستند که کمک‌های کوچک هم می‌تواند تعدادی از آن‌ها را به زندگی اجتماعی بازگرداند. وی تصریح کرد: در ۱۰ ماه نخست امسال هم ۱۵۲ زندانی جرائم غیر عمد با بدهی یک هزار میلیارد ریال از زندان‌های استان آزاد شدند.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها