مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم:

متزلزل بودن وضعیت نارنجی کرونا در قشم/ مردم بیماری‌های مشابه را اُمیکرون تلقی کنند



مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: وضعیت کرونا در قشم از قرمز به نارنجی تغییر رنگ داد اما این وضعیت متزلزل است و پیش بینی‌ می‌شود که در ۲ هفته آتی رنگ کرونای این شهرستان قرمز شود.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، دکتر یاسر مرادی افزود: مردم وضعیت کرونا را جدی بگیرند و از عادی انگاری شرایط بپرهیزند.

وی ادامه داد: متأسفانه هنوز در قشم کسانی هستند که هیچگونه واکسنی دریافت نکرده‌اند و مقاومت‌ها برای دریافت دُز دوم و سوم نیز بیش از دُز اول است.

مدیر شبکه بهداشت تصریح کرد: فردی که ۲ روز پیش در قشم بر اثر بیماری کرونا فوت کرد، اگرچه اهل قشم نبود، اما هیچگونه تزریق واکسنی برای وی ثبت نشده بود.

وی افزود: این در حالی است که کسانی که دُز سوم خود را دریافت کرده‌اند، در صورت مبتلا شدن به اُمیکرون با تبی ۲ تا سه روزه روبرو می‌شوند.

 

تست کرونا نیاز نیست، هر عارضه مشابهی را اُمیکرون در نظر بگیرید

مرادی ادامه داد: نشانه‌ها از سرعت ۳۰ برابری سویه اُمیکرون در برابر دیگر سویه‌ها حکایت می‌کند و مردم بیماری های مشابه را اُمیکرون تلقی کنند.

وی با اشاره به شیوه‌نامه جدید وزارت بهداشت و درمان اظهار کرد: برای تشخیص کرونا نیازی به تست پی.سی.آر نیست و افراد می‌توانند زیر نظر پزشک معین به پنج روز قرنطینه شوند و پنج روز نیز رعایت دستورالعمل بهداشتی به ویژه استفاده از ۲ ماسک  را رعایت کنند.

مدیر شبکه بهداشت افزود: برخی سخنان که از طی شدن اوج پیک حکایت دارد، کارشناسی شده نیست و پیشبینی‌ها نشان از آن دارد که اُمیکرون در ۲ هفته آتی  به بیشینه خود برسد.

 

سرم تراپی لازم نیست، مردم دیفن هیدرامین و استامینوفن مصرف کنند

وی ابراز کرد: مردم در صورت مبتلا شدن به  اُمیکرون از روی آوردن به سرم تراپی خودداری کنند و نیازی به آن وجود ندارد.

مرادی ادامه داد: افراد با دیفن هیدرامین و استامینوفن می‌توانند عوارض بیماری را کاهش دهند و در صورتی که عوارض کاهش نیافت به متخصص داخلی و یا بیمارستان مراجعه کنند.

 

مجالس ۲ هفته به تعویق بیفتد، مردم ۲ ماسک استفاده کنند

مدیر شبکه بهداشت قشم با ابراز نگرانی از ازدحامات و اجتماعات کنونی قشم تصریح کرد: در صورت امکان عروسی‌ها به مدت ۲ هفته تعویق بیفتند و در غیر این صورت فقط به صورت خانوادگی و در فضای باز برگزار شود و مراسم‌ خاکسپاری اموات نیز با کمترین جمعیت ممکن صورت گیرد.

وی افزود: مردم تا آنجا که ممکن است در فضای بسته بیشتر از ۳۰ دقیقه حضور نیابند و در صورتی که مجبور به برداشتن ماسک برای سرو غذا شدند، حداقل فاصله سه متری را رعایت کنند.

مدیر شبکه بهداشت قشم ادامه داد: در مکان‌هایی شلوغ مانند بانک‌ها و بیمارستان‌ها افراد حتما از ۲ ماسک استفاده کنند و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند بین ۲ ماسک یک دستمال کاغذی قرار دهند.

وی گفت: کسانی که به مسافران منزل اجاره می‌دهند باید به اندازه ظرفیت  و یا حتی کمتر از ظرفیت پذیرش داشته باشند.

مرادی همچنین متذکر شد: مدارس نیز باید با استفاده از راهکارهای مختلف کمترین جمعیت ممکن را در کلاس‌ها داشته بباشند و اداره‌ها نیز از دورکاری استفاده کنند.

وی افزود: شناورهای مسافری نیز نباید با حداکثر ظرفیت کار کنند و در صورتی که از تهویه مطبوع برخوردارند، فاصله گذاری کنند و اگر تهویه مناسبی در اختیار ندارند، ضمن تهیه آن، با نیمی از ظرفیت فعالیت کنند.

مدیر شبکه بهداشت خاطرنشان کرد: مردم در فضای عمومی مجتمع‌های تجاری باید از  ماسک استفاده کنند و کسبه به مشتریانی که ماسک ندارند، بدون برخورد قهری، از ارائه خدمات خودداری کنند.

 

بنابر تازه‌ترین اطلاعات اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، در حال حاضر ۲۴۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۸۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. بر این اساس، 9 شهر هرمزگان شامل شهرهای بندرعباس، بندرلنگه، بستک، بندرخمیر، حاجی آباد، میناب، رودان، جاسک و کیش در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. همچنین شهرهای ابوموسی، پارسیان و قشم در وضعیت نارنجی این بیماری قرار گرفته‌اند و تنها بشاگرد و سیریک وضعیت زرد دارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها