کاهش استقبال کیشوندان از تزریق دوز سوم واکسن کرونا



رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: با توجه به روند آمار شناسایی بیماران مبتلا به سویه اومیکرون ویروس کرونا، این جزیره هم اکنون در قله پیک شیوع این ویروس قرار گرفته است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، محمدرضا رضانیا اظهارکرد: طبق رنگ بندی اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا کیش همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته اما در چند روز گذشته آمار مراجعه سرپایی و شناسایی بیماران مثبت روند افزایشی نداشته است.

وی اضافه کرد: با توجه به این آمار جزیره کیش در قله پیک اومیکرون قرار گرفته اما عبور از آن و ایجاد روند کاهشی در آمارها نیازمند رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مسافران و کیشوندان است.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش افزود: اما در چند مدت گذشته شاهد کم رنگ شدن رعایت دستورالعمل های بهداشتی به کمترین حد در جزیره هستیم که روند این وضعیت با توجه به سرعت انتشار سویه اومیکرون می تواند پیک را دوباره فعال کند.

وی افزود: طبق بررسی های انجام شده شاهد هستیم برخی از مسافران و کیشوندان یا از ماسک استفاده نمی کنند یا نحوه استفاده آنها به شکل ناصحیح است که توصیه های بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا حتما باید به شکل صحیح مورد استفاده قرار بگیرد.

رضا نیا یادآور شد: در ۲ هفته آینده برای جلوگیری از فعال شدن دوباره پیک، صنوف باید به شدت در رعایت شیوه نامه های بهداشتی در جزیره پای کار بیایند و جوامع نیز باید در این راستا برای صنوف ابزارهای تشویقی و تنبیهی قرار دهند.

وی همچنین از کاهش استقبال مردم از واکسیناسیون کرونا به ویژه دُز سوم خبرداد و افزود: همانند بسیاری از نقاط کشور در این جزیره آمار مراجعه کودکان بالای پنج سال پایین است که توصیه اکید داریم که مردم برای جلوگیری از ابتلای خود و خانواده حتما در فرایند تزریق واکسن مشارکت داشته باشند.

 تاکنون در این جزیره ۱۳۸ هزار و ۴۱۸ دُز واکسن کرونا تزریق شده که شامل ۵۸ هزار و ۴۳۵ دُز در نوبت اول، ۵۲ هزار و ۱۸۸ دُز در نوبت دوم و ۲۷ هزار و ۷۹۵ دُز در نوبت سوم است.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا کنون در این جزیره ۹ هزار و ۹۳۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است؛ جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

 

براساس آخرین آمار منتشرشده ازسوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تاکنون 3میلیون و 309هزار و 52دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است. از این تعداد، یک میلیون و 465هزار و 302دوز اول، یک میلیون و 267هزار و 24دوز دوم  و 576هزار و 726دوز سوم تزریق شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها