استاندار هرمزگان:

عزم جدی برای حمایت از گلخانه‌داران/ آماده اعطای تسهیلات به طرح های خوب کشاورزی هستیم



استاندار هرمزگان گفت: در سفر اخیر رییس جمهوری به استان، اعتبارات خوبی در حوزه تسهیلات جذب شده که آمادگی داریم در صورت ارائه طرح‌های خوب در حوزه کشاورزی به ویژه احداث گلخانه، تسهیلات لازم را به متقاضیان اعطا کنیم.

به گزارش صبح ساحل، «مهدی دوستی»، استاندار هرمزگان شنبه شب در نشست بررسی مشکلات گلخانه داران شهرستان رودان و تسهیل موانع صادرات محصولات کشاورزی، گفت: در استان هرمزگان با توجه به شرایط خاص آب و هوایی، امکان ویژه‌ای برای ایجاد گلخانه و تولید محصولات کشاورزی وجود دارد، اما برای موفقیت در این بخش باید نسبت به افزایش کیفیت محصولات گلخانه ای نیز توجه ویژه ای شود. وی با اشاره به سطح زیر کشت گلخانه‌ای در استان هرمزگان از عزم جدی برای حمایت از گلخانه داران از طریق اعطای تسهیلات برای تجهیز و مدرن سازی گلخانه‌ها خبر داد و افزود: رونق اقتصادی با فعالیت‌های کشاورزی حاصل می‌شود و در صورت حمایت بیشتر از بخش کشاورزی و تسریع در انجام طرح های این حوزه، چرخ اقتصاد با قدرت خواهد چرخید و بسیاری از کاستی ها برطرف خواهد شد.

دوستی اضافه کرد: روسیه یکی از کشورهای هدف در حوزه صادرات محصولات کشاورزی است که محصول فلفل رودان به این کشور صادرات می‌شود و از این رو نیاز است با تجهیز آزمایشگاه مرجع آزمایش کیفیت محصولات کشاورزی هرمزگان، ضمن رعایت مواد ذکر شده در پروتکل‌های صادراتی این کشور، روند صادرات محصولات برای کشاورزان هرمزگانی نیز تسریع شود و از همین رو پیگیر آن هستیم با همکاری وزارت بهداشت نسبت به تجهیز این آزمایشگاه اقدام شود.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: برای حفظ اعتبار محصولات کشاورزی ایران اسلامی، نیازمند رعایت کامل پروتکل‌های ویژه صادرات محصولات کشاورزی هستیم و در این بخش باید نظارت‌های ویژه‌ای صورت گیرد. دوستی همچنین بر لزوم توجه بر برندسازی در حوزه صادرات محصولات کشاورزی نیز تاکید کرد و گفت: در این زمینه نیازمند آن هستیم که گلخانه داران هرمزگان تحت یک تشکل یا صنف قرار گیرند و برای اهداف مشترک، از برند خاص برای صادرات محصولات کشاورزی استفاده کنند.

لازم به ذکر است، در این جلسه گلخانه داران نیز به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود در حوزه صادرات محصولات کشاورزی اشاره کرده و از استاندار هرمزگان درخواست کردند نسبت به رفع این مشکلات همکاری نمایند.

براساس اطلاعات اعلام شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ، سال گذشته ۱۶۴ هزار تن محصول گلخانه‌ای در هرمزگان برداشت شد که ۴۰ درصد در همسنجی با سال قبل تر بیشتر بوده که علت افزایش این تولیدات نیز افزایش وسعت گلخانه‌ها به خاطر اعطای تسهیلات کم بهره، تغذیه مناسب گیاه، قیمت خوب و بازارپسندی بوده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها