به همت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان‌ انجام شد؛

اجرای طرح پویش همراهان سفر در مجتمع خدمات رفاهی آسایش گستر



 همزمان با سراسر کشور طرح پویش همراهان ایمن‌سفر در مجتمع خدمات رفاهی آسایش گستر در حال اجرا است.
به گزارش صبح ساحل، «داریوش امانی»، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه یکی از موضوعات اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور همواره بحث ایمنی تردد و آرامش سفر برای مسافرین عزیز بوده است گفت: امسال با طرح پویش همراهان ایمن سفر قصد داریم همراهان سفر که شامل همسر و فرزندان خانواده هستند در ایمنی سفر مشارکت داشته باشند و اگر جایی احساس کردند راننده ای که با آن در حال سفر هستند نیاز به استراحت دارد وی را متقاعد کنند در موارد لازم توقف کرده و بعد از استراحت به مسیر خود ادامه دهد.
وی خاطر نشان کرد: تاکید ما به رانندگان عزیز این است که در بحث سرعت و سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ و خواب‌آلودگی که بیشترین آمار تصادفات را شامل می‌شود احتیاط لازم را داشته باشند.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای متذکر شد: بیشترین تصادفات معمولاً در ۳۰ کیلومتری مانده به شهرها اتفاق می‌افتد و دلیل آن نیز بی‌توجهی راننده به خستگی و خواب آلودگی و اصرار به ادامه مسیر و رسیدن به مقصد است. امانی یادآور شد: ۹۲۰ مجتمع خدمات رفاهی در محورهای مواصلاتی و اصلی کشور در حال فعالیت هستند به طوری که به ازای هر ۶۵ کیلومتر، یک مجتمع خدمات رفاهی وجود دارد لذا از رانندگان تقاضا داریم در این مجتمع ها و یا ایستگاه های سلامت که برای ایام نوروز ایجاد شده است، توقف کرده و استراحت نمایند.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: امسال برای اولین بار طرح پویش همراهان ایمن سفر در ۲۵ مجتمع خدمات رفاهی بین جاده ای و ۲۳ استان اجرا شده و در حال فعالیت و خدمات رسانی به مسافرین گرانقدر هستند.
گفتنی است این طرح پویش همراهان ایمن سفر برای اولین بار در ۲۳ استان کشور اجرا می‌شود و هدف آن مشارکت فرزندان، همسر و سایر همراهان راننده در متقاعد کردن وی برای رفع خستگی، توقف در طول مسیر جهت استراحت، افزایش ایمنی و نهایتاً کاهش تصادفات جاده ای است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها