پلمب ۱۲ واحد صنفی متخلف قشم در تعطیلات نوروز



رییس اداره تعزیرات حکومتی قشم گفت: ۱۲ واحد صنفی و خدماتی متخلف در اجرای طرح نظارت و کنترل بر بازار شب عید و مبارزه با گران فروشی و کم فروشی در این جزیره به علت تداوم تخلف بهداشتی به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه با حکم قضایی پلمب شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، وحید ترکاشوند افزود: در مدت یادشده از (روز اول اسفند ۱۴۰۰ تا روز نهم فروردین ۱۴۰۱) کارشناسان و بازرسان این اداره در قالب گشت های مشترک با انجام ۲۲۴ نوبت بازرسی از اصناف جزیره شامل مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و غرفه های آرایشی و بهداشتی را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده اند.

وی ادامه داد: در این مدت با بازرسی های انجام شده از ۲۲۴ واحد یاشده ۵۱ واحد متخلف شناسایی که به مراجع قضایی معرفی و ۱۷۳ واحد دیگر نیز بدون تخلف ارزیابی شدند.

رییس اداره تعزیرات حکومتی قشم توضیح داد: در بازرسی های انجام شده ۲۲ واحد گرانفروش، هشت واحد کم فروش، ۶ واحد دارای تداخل صنفی، سه واحد دارای تقلب و ۱۲ واحد عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی شناسایی شدند که به مراجع قضایی معرفی شد.

ترکاشوند اضافه کرد: نظارت و بازرسی همه اصناف توسط گشت های مشترک تعزیرات با همراهی نماینده دادستان، نماینده فرمانداری، بازرسان اداره تعزیرات حکومتی، شبکه بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی، اصناف منطقه آزاد، اداره‌ صنعت، معدن، بسیج اصناف و شهرداری قشم تا پایان تعطیلات نوروزی در حال انجام است و با متخلفین و گرانفروشان به ویژه واحدهای صنفی عرضه مرغ و گوشت، میوه و تره بار، خشکبار، رستوران و بیرون بر، فروشگاه های زنجیره ای، آرایشگاه ها و نانوایی ها برخورد جدی می شود.

وی اظهار داشت: گشت های تعزیرات در بازرسی های انجام شده ۲۱۴ لیتر نوشیدنی غیر مجاز، ۱۷۰ کیلوگرم مواد غذایی و هزار و ۲۱۴ کیلوگرم مرغ و گوشت فاسد و تاریخ گذشته را در گود زباله معدوم کردند.

رییس اداره تعزیرات حکومتی قشم اعلام کرد: مردم می‌توانند هرگونه گران فروشی، کم فروشی، احتکار و قاچاق کالا را با شماره تلفن ۰۷۶۳۵۲۴۱۲۱۰ یا با سامانه ۱۳۵ با اداره تعزیرات مطرح کنند.

وی افزود: همچنین شماره ۰۷۶۳۵۲۵۲۵۲۴ اصناف منطقه آزاد قشم نیز آماده دریافت گزارش مردمی در خصوص موارد یادشده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها