افزایش ۱۱۰ درصدی تردد هوایی گردشگران نوروزی به جزیره قشم



عضو هیات مدیره و مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم گفت: اعزام و پذیرش هوایی ۵۸ هزار و ۴۲۶ گردشگران نوروزی با پروازهای داخلی و خارجی در مسیر این فرودگاه به جزیره قشم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۱۱۰.۰۵ درصدی داشت.

           

به گزارش صبح ساحل، غلامرضا دهقانی زاده روز پنجشنبه با ارائه آمار مقایسه ای تغییرات پرواز و مسافران ایام عید از ۲۵ اسفند تا پانزدهم فروردین امسال در مقایسه با سال گذشته فرودگاه بین المللی قشم، افزود: در مدت یاشده با اعزام و پذیرش ۵۶ هزار و ۱۶۶ مسافر ۱۰۹.۴۰ درصد در پروازهای داخلی و با ۲ هزار و ۲۶۰ مسافر خارجی ۱۲۷.۵۹ درصد در پروازهای خارجی ۱۱۰.۰۵ درصد تغییرات در جمع مسافر به فرودگاه قشم ثبت و گزارش شده است.

وی با ارائه آمار مقایسه ای این تغییرات در مدت یاد شده در مقابل سال گذشته، گفت: نوروز ۱۴۰۰، با اعزام و پذیرش ۲۶ هزار و ۸۲۲ مسافر و ۷۵.۰۰ درصد تغییرات پرواز شمار انجام پروازهای داخلی در فرودگاه بین‌المللی قشم به ۲۸۸ مورد رسیده بود که امسال با ۵۶ هزار و ۱۶۶ مسافر این تغییرات نسبت به مدت مشابه با ۱۰۹.۴۰ درصد افزایش به ۵۰۴ پرواز رسیده است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم توضیح داد: در بخش پروازهای خارجی هم با توجه به اینکه در مدت یاد شده از نوروز ۱۴۰۰، تنها دوازده پرواز خارجی و ۱۰۰.۰۰ درصد تغییرات پرواز داشتیم، امسال آمار تغییرات مسافر در مسیر خارجی فرودگاه قشم با افزایش ۱۲۷.۵۹ درصدی به ۲۴ پرواز رسیده است.

دهقانی زاده اضافه کرد: در نوروز ۱۴۰۰ (۲۵ اسفند ۱۳۹۹ تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۰) تنها ۳۰۰ پرواز (۲۸۸ پرواز داخلی و دوازده پرواز خارجی) در فرودگاه قشم ثبت شده بود که امسال در مدت مشابه، شمار پروازها (۵۰۴ پرواز داخلی و ۲۴ پرواز خارجی) به ۵۲۸ مورد رسیده است.

وی یادآور شد: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، تعداد ۵۰۴ سورتی پرواز داخلی و ۲۴ سورتی پرواز خارجی در فرودگاه قشم انجام شده که در مجموع ۵۸ هزار و ۴۲۶ نفر در مسیرهای داخلی و خارجی قشم تردد کردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها