افراد ناشناس کمپ «کوه‌های مریخی» چابهار را آتش زدند



کپر‌های کمپ گردشگری منطقه آزاد چابهار، واقع در کوه‌های مریخی جاده رَمین -بِریس در آتش سوخت.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته باشگاه خبرنگاران، رییس شورای روستای رمین و عضو شورای بخش مرکزی چابهار گفت: دیشب   ۳ نفر کپر‌های کمپ گردشگری را آتش زدند و متواری شدند.

خدابخش پرورگفت: به نظر می‌رسد این گروه، همان گروهی باشند که تک درخت ساحل درک در شهرستان زرآباد را از بین بردند.

او می گوید: اگراوضاع به این صورت پیش رود، آثار گردشگری منطقه از بین می‌رود و ضرر آن متوجه مردم این مناطق خواهد بود.

حسین ایاز نگهبان کمپ گردشگری  گفت: این افراد با ماشین پژو ۴۰۵ نقره‌ای نزد من آمدند و در ارتباطی دوستانه از گردشگری و اوضاع منطقه سوال کردند و سپس به سمت دریا رفتند و در برگشت  گفتند که می‌خواهند کپر‌ها را آتش بزنند و از من خواستند که موتورسیکلتم را از آنجا بردارم.

او گفت: ابتدا مانع کارشان شدم، ولی ۲ نفر از آن‌ها که مجهز به سلام گرم هم بودند، مرا گرفتند و نفر سوم شروع به ریختن بنزین روی کپر‌های کمپ کرد و کپر‌های کوچک و بزرگ و نهایتا نماز خانه را به آتش کشیدند.

 

 

شهر چابهار یکی از شهر‌های مهم ایران است که تنها بندر اقیانوسی کشورمان به حساب می‌آید. در این شهر مکان‌های گردشگری زیادی وجود دارد که تماشای آن‌ها هر گردشگری را به وجد می‌آورد. یکی از جاذبه‌های شگفت انگیزی که در این شهر وجود دارد، کوه‌های مریخی چابهار است.

کوه‌های مریخی چابهار در فاصله ۴۰ کیلومتری از این شهر، از منطقه کچو تا خلیج گواتر ادامه دارند و سرتاسر این منطقه را فرا گرفته اند که گردشگران تور چابهار می‌توانند از نزدیک آن‌ها را تماشا کنند.

این کوه‌های مینیاتوری که قدمتشان به حدود ۵ میلیون سال پیش بازمی گردد، در اثر فرسایش‌های صورت گرفته به شکل امروزی در آمده و جنس آن‌ها از ماسه سنگ و مارن است. بازدید از این کوه‌های زیبا تصویری از سیاره مریخ را در ذهن بازدید کننده تداعی می‌کند.

بیش از این هم تک درخت روستای درک در شهرستان زرآباد که نماد گردشگری منطقه بود و هرساله گردشگران زیادی را از سایر نقاط کشور به این منطقه می‌کشاند، ابتدا در پاییز سال گذشته پای آن گازوییل ریخته شد تا خشک شود و سپس در اسفندماه ۱۴۰۰ توسط افرادی ناآگاه قطع شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها