از ابتدای ماه رمضان تاکنون در جشن گلریزان استان هرمزگان؛

11 زندانی جرائم غیر عمد از بند اسارت آزاد شدند



11 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در جشن گلریزان ماه رمضان هرمزگان از دربند رهایی یافتند. این افراد شامل پنج نفر محکومیت مالی، پنج نفر مهریه و نفقه و یک نفر محکومیت دیه بودند.
جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد در ماه رمضان به همت ستاد دیه استان و به میزبانی ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی در حال برگزاری است. 
مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه هرمزگان در این رابطه بابیان اینکه در حال حاضر ۳۳ زندانی جرائم غیر عمد این استان با بدهی ۲۶۸ میلیارد ریال در جشن ‌گلریزان ماه مبارک رمضان چشم‌انتظار کمک‌های خیران هستند گفت: این ستاد دیه در سال ۱۳۸۱ کار خود را آغاز کرده و در این مدت توانسته‌ایم سه هزار و۴۸۳ زندانی با بدهی بالغ‌بر ۵۴۸ میلیارد تومان را از زندان‌های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده برگردانیم.
احمد مرادی نژاد بیشترین بدهی زندانیان جرائم غیر عمد به ترتیب مربوط به دیه، محکومیت مالی، مهریه و نفقه  ذکر کرد و ادامه داد:  از 33 نفر  زندانی جرائم غیر عمد، ۱۶ نفر آن‌ها  محکوم مالی و ۱۷ نفر نیز به سبب مطالبه مهریه در زندان می‌باشند. وی از جمع‌آوری بیش از یک میلیارد تومان پول نقد در جشن گلریزان از ابتدای ماه رمضان تاکنون سخن گفت که با این مقدار وجه نقد، 11 نفر از زندانیان آزاد شدند .
مرادی با اشاره به برگزاری جشن گلریزان در شهرستان‌های مختلف ،صنایع،  بنادر، فراورده‌ای نفتی گفت: در این مراسم ها  افراد به پرداخت 5 میلیارد تومان تعهد دادند که اگر این مقدار پول به‌حساب ستاد دیه ریخته شد احتمالاً 50 درصد زندانیان جرائم غیر عمد آزاد می‌شوند. وی رسالت ستاد دیه را کمک به آزادی زندانیان مالی و دیه در جرائم غیر عمد، کاهش آسیب‌های اجتماعی، کمک به‌سلامت جامعه و ترویج فرهنگ ایثار و گذشت عنوان کرد و یادآور شد: برگزاری جشن‌های گل‌ریزان در ماه مبارک رمضان از برنامه‌های مهم ستاد مردمی دیه است و امیدواریم در پی برگزاری این رویداد مهم شاهد آزادی همه زندانیان غیر عمد در هرمزگان باشیم.مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه هرمزگان اضافه کرد: خیران می‌توانند برای مشارکت در آزادی زندانیان نیازمند، کمک‌های خود را از طریق واریز به شماره‌حساب ۰۱۰۶۱۱۰۰۳۱۰۰۷ بانک ملی، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۶۷۰۶ بانک ملی ، شماره‌حساب ۱۴۰۰۵۲۳۸۱۴۳ بانک مسکن و شماره کارت ۶۲۸۰۲۳۱۳۴۵۴۸۲۷۴۸ بانک مسکن به نام ستاد دیه استان هرمزگان و یا شماره‌گیری کد دستوری # ۷۷۷۷۰۷۶ *۷۸۰ * اهدا نمایند.
 

مشکلات و گرفتارهای زندانیان جرائم غیر عمد

مدتی قبل جشن گلریزان به میزبانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با حضور  نمایندگان دستگاه قضا و جمعی از مدیران، معاونان و نمایندگان شرکت‌های مستقر برگزار و قرار بر این شد که 3 میلیارد تومان به‌حساب ستاد دیه استان واریز شود.
علیرضا احمدی منش، دادستان مرکز استان هرمزگان نیز در این مراسم بابیان اینکه  ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر بهانه و فرصتی برای حضور در امور خیرخواهانه و دستگیری از نیازمندان به‌ویژه زندانیان جرائم غیر عمد است افزود: عموم جرائم زندانیان در این استان مربوط به جرائم غیر عمد به‌ویژه جرائم مالی است،مدیران استان برای اینکه در جریان مشکلات و گرفتارهای زندانیان جرائم غیر عمد قرار بگیرند، بازدیدهایی از زندان‌ها داشته باشند. علی‌رضا محمدی کرجی‌ران مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان طی سخنانی برگزاری جشن‌های گلریزان را یک عمل اجتماعی خداپسندانه در کمک به زندانیان نیازمند دانست.وی ضمن قدردانی از ستاد دیه استان به سبب برگزاری ویژه‌برنامه‌های جشن گلریزان و تشویق افراد جامعه به کار خیرخواهانه به‌ویژه آزادی زندانیان در ماه مبارک رمضان، گفت: همین نشان دادن کار خیر خود امربه‌معروف و تشویق به کار خیر است و امیدواریم با کمک‌های خیرخواهانه کارکنان بنادر و دریانوردی استان نیز شاهد آزادی تعداد زیادی از زندانیانی و شادی دل خانواده‌های آنان باشیم.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها