تشکیل ۱۴پرونده تخلف روغن در استان هرمزگان



 معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان اعلام کرد: در بازرسی گسترده یک روز گذشته از واحدهای صنفی استان، تاکنون ۱۴ پرونده تخلف روغن در استان تشکیل شده است.

  

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، عبدالرضا پیروی منش افزود: پرونده های یادشده به ارزش بیش از ۴ میلیارد و ۸۶۴ میلیون ریال در سیستم ثبت و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.
وی بیان داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در راستای تاکید استاندار با بهره گیری از مجموعه های همکار، بازرسی گسترده ای در سطح استان انجام داد و در این بازرسی ها، علاوه بر کالا و خدمات، نسبت به کالاهای مورد نیاز مردم توجه ویژه ای شد.
معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرمزگان اظهارکرد: ۵۵۰ نفر در طرح بازرسی کالا و خدمات یکروزه در سطح استان هرمزگان فعالیت کردند. 
 وی با اشاره به گستردگی بازرسی روز گذشته و ثبت آن‌ها در سامانه سیمبا اظهارکرد: از مهم‌ترین کالاهای بازرسی شده در این طرح، روغن خوراکی بود و واحدهای صنفی که از عرضه روغن به مردم امتناع می کردند، ضمن تذکر نسبت به تشکیل پرونده اقدام شد.
پیروی منش با اشاره به اهمیت دقت مردم در خرید و دریافت فاکتور از فروشندگان، اظهارکرد: شهروندان با دقت بیشتری نسبت به خرید اقدام نمایند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، اعم از امتناع از عرضه کالا، اختفاء کالا، گرانفروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت و غیره را به سامانه تلفنی ۱۲۴ تماس بگیرند تا همکاران در سریع ترین وقت در محل حاضر شده و رسیدگی نمایند.

 

خرده فروشان بطور مستقیم روغن مورد نیاز خود را از کارخانه خریداری کنند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز پیش از در بازدید از اتحادیه های صنفی استان با اشاره به کمبود روغن در بازار و نارضایتی شهروندان از روند توزیع روغن بین واحدهای صنفی خرده فروش عنوان کرد: از این پس خرده فروشان می توانند بطور مستقیم روغن مورد نیاز خود را از کارخانه خریداری و در سامانه جامع تجارت ثبت و بفروش برسانند.

خلیل قاسمی از تمامی واحدهای صنفی خواست تا اطلاعات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت نمایند تا در ارزیابی ها و پایش های بازرسان شامل جریمه نشوند.
وی اظهار داشت: امکان صدور مجوز برای کسانی که تمایل دارند در رسته عمده فروشی مواد غذایی فعالیت نمایند از طریق اتاق اصناف مرکز استان فراهم شده است.
این مسوول با اشاره به اینکه نظارت بر کالاهای اساسی بویژه اقلام خوراکی مصرف استاندار هرمزگان برعهده گرفته، یادآورشد: تمامی فعالان حوزه تجارت باید در سامانه جامع تجارت ثبت نام کنند و با متخلفان به طور قاطع برخورد قانونی می گردد.

 

گفتنی است که روز گذشته با هوشیاری و تلاش ماموران انتظامی شهرستان میناب نیز در بازرسی از یکدستگاه خودرو 3 هزار و 680 لیتر روغن خوراکی قاچاق کشف و ضبط شد. 

همچنین فرمانده انتظامی شهرستان سیریک از کشف ۱۶ هزار و ۵۰۰ لیتر روغن نباتی قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها