سومین نوبت کنکور کارشناسی‌ارشد ۱۴۰۱ برگزار شد



سومین نوبت کنکور کارشناسی‌ارشد ۱۴۰۱ با رقابت ۲۴۷ هزار و ۶۳۳ داوطلب صبح امروز (جمعه) در ۱۸۰ شهر کشور آغاز شد.

به گزارش صبح ساحل، کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ از صبح روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه با رقابت ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ داوطلب در ۳۸۱ حوزه امتحانی اصلی، هزار و ۷۷۰ حوزه فرعی و در ۱۸۶ شهرستان کشور آغاز شد. در نخستین نوبت این آزمون، ۶۸ هزار و ۲۱۷ نفر که متقاضیان رشته های دوم یا شناور بودند در ۶۳ رشته امتحانی، شرکت کردند. در روز دوم این آزمون که پر داوطلب ترین نوبت هم بود، ۳۳۱ هزار و ۳۵۹ نفر حضور یافتند.

در سومین روز این کنکور که از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۳۰ اردیبهشت ماه آغاز شد، تعداد ۲۴۷ هزار و ۶۳۳ نفر در ۳۷ رشته امتحانی به رقابت می پردازند.

در کنکور کارشناسی ارشد سال جاری، گروه آزمایشی علوم انسانی ۴۳۵ هزار و ۶۱ داوطلب دارد که پر متقاضی ترین گروه آزمایشی این آزمون شناخته شد.

زنان باز هم در آزمون کارشناسی ارشد مانند سایر کنکورها، با آمار ۳۳۹ هزار و ۹۰۶ نفر، بیشترین تعداد صندلی ها را به خود اختصاص دادند و گوی سبقت را از مردان ربودند.

فاصله اجتماعی کنکور

بر اساس اعلام حسن مروتی معاون آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور، در این آزمون بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا فاصله اجتماعی بین هر داوطلب یک و نیم متر مشخص شده است. همچنین مانند کنکورهای سازمان سنجش، دستورالعمل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک اعمال می شود.

زمان اعلام نتیجه اولیه و نهایی

بر اساس برنامه زمان بندی سازمان سنجش آموزش کشور، نتیجه اولیه این آزمون اواخر خرداد ماه اعلام می شود؛ اوایل تیرماه فرایند انتخاب رشته در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور با حق انتخاب ۱۰۰ رشته آغاز خواهد شد. نتیجه نهایی نیز دهه نخست شهریورماه به اطلاع داوطلبان می رسد. در این آزمون با احتساب ۳۰ درصد افزایش، بیش از ۱۳۰ هزار نفر پذیرفته خواهند شد.

نحوه گزینش اولیه و نهایی

گزینش اولیه و نهایی داوطلبان بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی با رعایت دیگر ضوابط انجام می شود. همچنین استخراج و اعلام فهرست معرفی شدگان چند برابر رشته های خاص برای آزمون های تشریحی، عملی، مصاحبه، علمی و غیره همچنین اعلام اسامی چند برابر ظرفیت اواسط تیر ماه اعلام خواهد شد.

برگزاری بیست و هفتمین المپیاد علمی

همزمان با برگزاری آزمون کارشناسی ارشد، بیست و هفتمین المپیاد متمرکز علمی دانشجویی کشور در مناطق ۱۰ گانه برگزار می شود. منتخبان المپیاد متمرکز و غیرمتمرکز در اواخر تیر ماه با یکدیگر به رقابت می پردازند.

نتیجه آزمون های مرحله نهایی ۲۳ رشته المپیاد، اواسط شهریور ماه از طریق سایت مرکز المپیاد اعلام می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها