آغاز ریل‌گذاری در محل وقوع حادثه قطار در طبس/ شمار جان‌باختگان به ۲۱ نفر رسید



مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد امروز قطار مسافربری در کیلومتر ۵۰ محور طبس - یزد (ایستگاه مزینو) از ریل خارج شد. در این حادثه تاکنون ۲۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

به گزارش صبح ساحل، قطار مسافری مشهد - یزد به دلیل برخورد با یک دستگاه بیل مکانیکی از خط خارج شد.

 

افزایش تعداد فوتی‌های حادثه به ۲۱ نفر

رییس سازمان اورژانس یزد از افزایش آمار فوتی‌های حادثه قطار طبس - یزد به ۲۱ نفر خبر داد. دکتر احمد دهقان اعلام کرده است که ۲ دستگاه خودروی ویژه حمل جسد توسط اداره کل مدیریت بحران استانداری یزد جهت انتقال متوفیان به صحنه حادثه اعزام شده است.

وی افزود: با توجه به هماهنگی صورت گرفته با دادستانی، اقدامات تشخیص هویت متوفیان در پزشک قانونی یزد پیگیری و انجام خواهد شد.

 

 پایان عملیات امدادرسانی در محل حادثه قطار مشهد-یزد

از زمان وقوع حادثه خروج قطار مشهد ـ یزد از ریل، دستگاه‌های عضو مدیریت بحران در صحنه حاضر شدند. اجساد و مصدومان به سردخانه یا بیمارستان انتقال یافتند. مسافرانی که در این حادثه آسیبی ندیده یا مصدوم سرپایی بودند با قطار ویژه به طبس برده شدند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: از ۱۱ سالن این قطار مسافربری ۸ سالن از ریل خارج شد که ۳ سالن از آن‌ها واژگون شده و عملیات برای برگرداندن واگن‌ها به حالت اولیه در حال انجام است. پیش بینی می‌شود تا عصر امروز ریل آزاد شود و مسیر برای عبور قطار مشهد-بندرعباس آماده شود.

 

آغاز ریل‌گذاری در محل وقوع حادثه قطار در طبس

فرماندار ویژه طبس از پایان امدادرسانی به مصدومان و آغاز ریل‌گذاری در محل وقوع حادثه قطار در طبس خبر داد و گفت: براساس وعده مسئولان راه‌آهن، امکان عبور قطار از این مسیر برای جابه‌جایی مسافران از امشب فراهم می‌شود.

علی‌اکبر رحیمی افزود: از اولین لحظات وقوع حادثه ریلی، تیم‌ها و یگان‌های امدادی و عملیاتی در محل وقوع حادثه حضور پیدا کردند.

وی گفت: بنابر اعلام اورژانس ۸۶ مصدوم سرپایی این حادثه به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس اعزام شدند و مسافران نیز بعد از انتقال به ایستگاه راه‌آهن طبس با اتوبوس به یزد رفتند.

فرماندار ویژه طبس اظهار داشت: امدادرسانی به مصدومان این حادثه که در ۸۵ کیلومتری طبس و در ایستگاه مزینو اتفاق افتاد، پیش از ظهر امروز به پایان رسید و عملیات ریل‌گذاری هم از ساعت ۱۳ آغاز شده است.

 

 اعلام عزای عمومی به دنبال حادثه مرگبار قطار مشهد به یزد

 به دستور رییس‌جمهور و تایید وزیر کشور به احترام جانباختگان حادثه قطار مشهد - یزد و ابراز هم‌دردی با خانواده حادثه دیدگان و مردم یزد فردا پنجشنبه ۱۹ خردادماه در یزد عزای عمومی اعلام شد.

«مهران فاطمی» استاندار یزد ضمن اعلام این خبر، در پیام تسلیت مشترکی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد درگذشت جمعی از زائران سعید حضرت ثامن الائمه(ع) در حادثه دلخراش قطار مسافربری مشهدالرضا به یزد را تسلیت گفت.

 

گفتنی است که بنابر اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افرادی که در بیمارستان بستری شده‌اند، مشکل جدی ندارند و اکثر آنان ترخیص خواهند شد.

"رستم قاسمی" وزیر راه و شهرسازی و "احمد وحیدی" وزیر کشور به همراه استاندار یزد ظهر امروز با استقبال استاندار خراسان جنوبی وارد طبس شدند و سپس در محل حادثه حضور یافتند.

استاندار خراسان جنوبی و مسوولان استانی نیز از صبح امروز به منظور بررسی حادثه و رسیدگی به مصدومان در شهرستان طبس حاضر شدند.

مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است و در مسیر ارتباطی چند استان از جمله یزد به مشهد مقدس قرار دارد.

 

 

منابع: ایرنا، همشهری آنلاین، ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها