افزایش نظارت در قشم:

ایجاد ۵۰۰ گشت بازدید و بازرسی از صنوف برای مبارزه با گرانفروشی



رییس اداره تعزیرات حکومتی قشم از انجام ۵۰۰ گشت مشترک و انفرادی با تمرکز بر گرانفروشی و کم فروشی، تقلب در کسب، عدم رعایت دستور العمل بهداشتی و عدم درج قیمت از ابتدای اسفند ۱۴۰۰ تا ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ در این شهرستان خبر داد.

   

به گزارش صبح ساحل، وحید ترکاشوند روز چهارشنبه گفت: این تعداد گشت مشترک از سوی این اداره و با همکاری سایر ادارات و دستگاه ها از جمله مدیریت جهاد کشاورزی، اداره صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت و درمان، اصناف سازمان منطقه آزاد و اصناف شهرداری از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و غرفه های آرایشی و بهداشتی شهرستان قشم انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه جریمه های تخلفات واحدهای صنفی برابر مصوبه سران قوا تا پنج برابر افزایش یافته است، افزود: افزایش جریمه های واحدهای متخلف صنفی و نصب پارچه و تعطیلی واحد متخلف، از جمله برخوردهای قانونی جدی و جدید تیم های بازرسی و نظارت بر بازار در این شهرستان است.

رییس اداره تعزیرات حکومتی قشم ادامه داد: در مدت یادشده ۱۰۰ بازدید و بازرسی به صورت مشترک با حضور نمایندگان ادارات تابعه (شیلات، منابع طبیعی و دامپزشکی) فرمانداری، اداره غله و بسیج اصناف در شهرهای قشم و درگهان و بخش های حرا، مرکزی و طبل از واحدهای صنفی، واحدهای تولیدکننده مواد غذایی اساسی، انبارها و بنکداری ها و فروشگاه های عرضه محصولات غذایی (خواروبار فروشی ها، قصابی ها، فروشگاه های لبنیات و مواد پروتئینی، میوه فروشی ها و نانوایی ها) انجام شده است.

ترکاشوند اضافه کرد: همچنین با توجه به آغاز فعالیت ثبت و پیگیری شکایات های صنفی و غیر صنفی در سامانه ۱۲۴ (سامانه پاسخگویی وزارت صنعت، معدن و تجارت) از اواخر اردیبهشت ۱۴۰۱ از سوی بازرسین جهاد کشاورزی این شهرستان ۷۲ مورد بازدید در این سامانه ثبت و پنج مورد تخلف صنفی نیز در جزیره قشم گزارش شده است.

وی توضیح داد: از ابتدای اسفند ۱۴۰۰ تا ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ بیست و هفت پرونده تخلف با موضوع گرانفروشی و کم فروشی، تقلب در کسب، عدم رعایت دستور العمل بهداشتی و عدم درج قیمت در قشم تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

رییس اداره تعزیرات حکومتی قشم اعلام کرد: قشموندان می‌توانند هر گونه گرانفروشی، کم فروشی، احتکار و قاچاق کالا را با شماره تلفن ۰۷۶۳۵۲۴۱۲۱۰ یا با سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی و سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت مطرح کنند.

وی افزود: همچنین شماره ۰۷۶۳۵۲۵۲۵۲۴ اصناف منطقه آزاد قشم نیز آماده دریافت گزارش مردمی در خصوص موارد یادشده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها