سالروز شهادت شاهرس بلبلی، شهید جاویدالاثر هرمزگانی؛

به یاد تمام آنهایی که رفتند و برنگشتند



شهید جاویدالاثر شاهرس بلبلی، شهید جاویدالاثر شاهرس بلبلی در تاریخ یک دی ماه سال 1346 در نازدشت از توابع شهرستان رودان به دنیا آمد. پدرش رضا از کشاورزان متعهد و زحمتکش منطقه زندگی خود بود و شاهرس فرزندی که رضا تربیت کرد توانست حسینی وار در جبهه های حق علیه باطل در لباس مقدس سربازی حاضر شود و در مقابل دشمن مردانه بایستد. حماسه های جاودانه بیافریند و در نهایت در بیست و نهم خرداد 1367 در منطقه عملیاتی قلاویزان بر اثر ترکش خمپاره به شهادت رسید و تاکنون پیکر مطهرش به دامان خانواده بازنگشته است.

 

زندگی نامه شهید بلبلی

شهید جاویدالاثر شاهرس بلبلی تا دوم راهنمایی تحصیلات داشت و در سال 1364 ازدواج کرد و به عنوان سرباز ارتش در جهبه حضور یافت. سرانجام در بیست و نهم خرداد 1367 در منطقه عملیاتی قلاویزان بر اثر ترکش خمپاره به شهادت رسید. مزار یادبود او در زادگاهش قرار دارد.

 

  

روایت شهادت این شهید از زبان همسرش

چند روز جلوتر دوستانش از جبهه برگشته بودند و اومدند خونه ما و گفتند  نامه  شهید شاهرس بلبلی  رو آوردیم . توی نامه نوشته بود که بعد از یک هفته دیگه برمیگرده . یک هفته بعد من و پدرشاهرس رفتیم  که بریم خونه پدر من ، ابتدا رفتیم خونه خواهر شاهرس که توی مسیرمان بود .خواهرش رادیو روشن کرد .از رادیو اعلام شد که شهر مهران توسط نیروهای بعثی عراق گرفته شد. پدر شهید خیلی ناراحت شد .... یه هفته ای گذشت که دیدیم رئیس بنیاد شهید(آقای شیخ احمدی) اومدند گفتند خونه شاهرس بلبلی اینجاست ؟گفتم : بله. پرسیدند پدر شاهرس بلبلی کجاست؟ گفتم رفته توی باغ. اومدند داخل نشستند من رفتم توی باغ او را صدا{همیشه او را عمو صدا میزدم} زدم و بهش گفتم : عمو ! بیا خونه که اومدند با شما کار دارند .پدرش  اومد خونه ورفت پیش اونا ، باهاش صحبت کرده بودند و گفته بودند که پسرت شاهرس شهید و مفقود الجسد شده. من این لحظه سینی چای برای پذیرایی بردم داخل ، پرسیدند این چه نسبتی با شهید داره؟ پدر شاهرس گفت : این عروسمه. هنوز چیزی نفهمیدم . وقتی اونا رفتند پدر شهید زد زیر گریه همه خانواده گریه کردند پدرش با گریه گفت شاهرس شهید شده.پدر شهید توی منطقه رفت دنبال پیکرشاهرس ولی پیدا نشد. فرمانده اش گفته بود خودم دیدم که شاهرس شهید شده بود و نیروهای بعثی عراق ماشین آنها را زده بودند . اثری از پیکرش بدست نیامد و بعد ازگذشت سال ها مزار یادبود در روستای رودخانه بر (در شهرستان رودان) برایش گذاشتند.

   

به یاد تمام آنهایی که رفتند و برنگشتند

منبع : فرهنگ اعلام شهدای استان هرمزگان، پایگاه فرهنگ ایثار و شهادت

منتشر شده: 1
امید
۱۴ دی ۱۴۰۱
زادگاهش روستای باغشاه می باشد نه نازدشت
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها