دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جهان در بندرعباس 

انتقادات و دلسوزی‌های علیرضا دبیر شخصی نیست



دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جهان گفت: با ثبات در کادرفنی به موفقیت دست پیدا می‌کنیم و به طور حتم در پاریس منتظر یک شگفتی بزرگتر از لندن خواهیم بود.
به گزارش صبح ساحل، حبیب اله اخلاقی در حاشیه کلاس مربیگری کشتی فرنگی در بندرعباس گفت: کشتی ورزش اول کشور و اعتبار کنونی ایران در میادین بین المللی ورزش است پس باید رسیدگی و توجه به آن بیشتر از قبل باشد. وی با بیان اینکه در کشتی فرنگی شاهد بودیم پس از نزول در ریو با اعتماد مجدد به بنا و ثبات در کادرفنی به موفقیت دست پیدا کردیم و به طور حتم در پاریس منتظر یک شگفتی بزرگتر از لندن خواهیم بود، عنوان کرد: علیرضا دبیر تمامی تلاش خود را برای موفقیت تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی به کار بسته و انصافا امکانات مناسبی را مهیا کرده اما نیاز است وزارت ورزش و جوانان پشتیبانش باشد تا بار دیگر شاهد افتخارآفرینی کشتی در میدان المپیک باشیم.
اخلاقی با اشاره به این که تیم ملی کشتی فرنگی از ۵۵ تا ۱۳۰ کیلوگرم همگی ستاره هستند و تمامی نفرات شانس کسب مدال المپیک را دارا هستند، اضافه کرد: بعد از المپیک توکیو بنا بر مشکلات شخصی از مربیگری تیم ملی کنار رفتم اما در خصوص رقم دریافتی باید بگویم حق بنا و کادرش بیشتر از این هاست و به هیچ وجه رقم دریافتی شان با رشته فوتبال قابل قیاس نیست در حالی که افتخارآفرینی این مربی شاید صدها برابر مربیان دیگر رشته ها باشد.
دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جهان در خصوص علت عدم موقیت این رشته در المپیک ریو برخلاف لندن، اظهار کرد: عدم ثبات در کادرفنی و نمایش فیلم کشتی دلاوران ایرانی در کلاس های داوری باعث شد تا موفقیت لندن در ریو تکرار نشود. وی ادامه داد: انتقادات و دلسوزی های علیرضا دبیر شخصی نیست بلکه برای موفقیت کشتی و شاد کردن دل مردم و درخشش و اهتزاز پرچم کشورمان در میادین بین المللی است.
مدرس انستیتو کشتی با بیان اینکه نمایش فیلم هایی همچون یاغی و جیران و بهره گیری از کشتی و شوق مردم و دست به دست شدن آن در فضای مجازی جایگاه بالای کشتی را در منازل ایرانیان نشان می دهد، خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می دهد کشتی ریشه در فرهنگ مردم ایران زمین دارد و انتظار رئیس فدراسیون کشتی تنها حمایت برای افتخارآفرینی است.
وی بیان کرد: گوش شکسته برند کشتی است و جالب نیست برخی دوستان در فیلم ها افراد با شخصیت منفی را با گوش شکسته نشان می دهند در حالی که گوش شکسته بر چهره پهلوان تختی در اذهان باقی است و امیدوارم دوستان با بی دقتی این نماد کشتی را به افراد با شخصیت منفی نسبت ندهند.
اخلاقی رشته کشتی در استان هرمزگان را مظلوم دانست و عنوان کرد: تا پیش از سفر به استان هرمزگان و دیدن علاقه مندان به این رشته هرگز تصور نمی کردم اینقدر کشتی در هرمزگان پیشرفت و علاقه مند دارد. وی با بیان اینکه باید به کشتی نگاه ویژه شود تا بتوانیم همچنان به موفقیت و پهلوانی جوانان ایران در میادین بین المللی خوشبین باشیم، تصریح کرد: مسئولان هیات کشتی در استان هرمزگان به واقع شبانه روزی در حال تلاش برای ارتقا هستند و این جای خوشبختی دارد.
دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جهان با اشاره به اینکه هرمزگان نیاز به تقویت زیرساخت ها دارد و رایزنی با سپاه و آموزش و پرورش برای اعطای سالن برای ترویج کشتی نیز ضروری است، خاطرنشان کرد: با این روند به طور حتم از هرمزگان چه در بحث کشتی گیران چه مربی و داور بیشتر از این ها خواهیم شنید. 
اخلاقی با بیان اینکه امیدوارم روزی کشتی در هرمزگان به برند اول ورزش استان تبدیل شود، اضافه کرد: باید بر روی سطح فنی، اعتماد به نفس و تمرکز کشتی گیران کار کنیم تا در آینده شاهد رشد بیشتر این رشته ورزشی در هرمزگان باشیم.
در ادامه ابن نشست شهبازی دبیر هیات کشتی استان به بیان فعالیت های هیات  پرداخت واظهار داشت: برای نخستین بار کلاس مربیگری درجه سه  کشتی فرنگی دراستان برگزار می شود. وی گفت : برگزاری این گونه کلاس ها می تواند تاثیر بسزایی در پیشرفت کشتی استان داشته باشد.
شهبازی بیان داشت: با تعاملی که با آموزش وپرورش استان برقرار کرده ایم توانستیم کانون کشتی را در بندرعباس راه اندازی کنیم. دبیر هیات کشتی استان یکی از حامیان کشتی را رسانه ها دانست وافزود: رسانه با انعکاس فعالیت های کشتی استان به گوش مسئولان می توانند هم تعداد علاقه مندان به کشتی را افزایش دهند وهم حمایت مسئولان را به کشتی بیشتر کنند.‌
دوره مربیگری درجه سه کشتی فرنگی به مدت یک هفته با حضور ۲۵ کشتی گیر در سالن مجید شاهی بندرعباس زیر نظر حبیب اله اخلاقی نیز در حال برگزاری است.
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها