آب تنی دو نفر، به قیمت جانشان تمام شد

شیرجه مرگبار



در طی دو روز یک نوجوان 13 ساله و یک جوان 21 ساله  در هرمزگان غرق شدند. یکی در استخر کهورستان  و دیگری در حوضچه پرورش میگو بندرعباس. هر دو نفر بدون مهارت در شنا ، برای آب تنی بی گدار به آب زدند و جان خود را از دست دادند.
 

تفریح غمبار

عصر سه‌شنبه گذشته پسر نوجوانی به نام علی خوشبختی که به همراه چند نفر از دوستان هم‌سن‌وسالانش برای تفریح و آب تنی  به استخری دریکی از زمین‌های کشاورزی  روستای نره از توابع دهستان کهورستان خمیر رفته بود  به علت نابلدی شنا ، غرق شد و جان سپرد.جواد رویین‌تن یکی از اهالی محله در این مورد گفت:  گاه‌گداری  علی و دوستانش به استخرهای روستا می‌رفتند آب‌تنی می‌کردند روز حادثه یعنی ساعت 16 ، 21 تیرماه جاری،علی با 3 نفر از دوستانش به استخر کنار منزلشان رفتند. وی ادامه داد: علی شنا بلد نبود و در عمق بالای آب استخر غرق شد، مردی که نگهبان آن منطقه بود با شنیدن فریادهای بچه‌ها خود را استخر رساند و علی از آب بیرون آورد.رویین‌تن ادامه داد: بلافاصله آمبولانس به محل رسید ولی علی در همان لحظات غرق‌شدگی فوت‌شده بود.  
  
  شیرجه مرگبار
  

 مرگ در حوضچه 

جوان 21 ساله‌ای در هنگام شنا در محدوده حوضچه پرورش میگو ، غرق شد و جان سپرد. این فرد عصر دوشنبه گذشته  همراه با دوستانش برای تفریح و شنا به مجاور فرودگاه بندرعباس رفته بود و در آنجا به درون حوضچه پرید. دوستانش متوجه شدند وی شنا بلد نیست در حال غرق شدن است تلاش کردند تا وی را نجات دهند اما موفق نشدند، کم‌کم وی در آب غرق و ناپدید شد.شب شده بود و آن‌ها  با دلهره و  پریشانی، سراسیمه وار  به سمت محله نخل ناخدا رفتند کمک دوستان رو خواستند آن‌ها نیز نتوانستند  مرد جوان  را در حوضچه ببیند تا اینکه به آتش‌نشانی اطلاع دادند.
 

از دست رفتن زمان طلایی نجات

رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس بابیان اینکه دقایق طلایی نجات غرق‌شده (بین ۳ تا ۷ دقیقه  نخست وقوع حادثه) گذشته بود  گفت: ساعت ۲۱ و ۱۴ دقیقه دوشنبه‌شب بیستم تیرماه  طی تماس تلفنی  با مرکز ١٢۵ آتش‌نشانی، خبر غرق شدن جوانی حدوداً ۲۱ ساله در حوضچه پرورش میگو بندرعباس دریافت شد.محمدامین لیاقت  ادامه داد: بلافاصله اکیپ غواصی از ایستگاه شماره ۵ به محل حادثه اعزام‌شده و عملیات جستجو صورت می‌گیرد اما به دلیل تاریک بودن محیط و جزر و مد بودن حوضچه، غواصان ایستگاه امداد و نجات ساحلی موفق به یافتن فرد نشدند.
وی افزود: امدادگران آتش‌نشانی کاوش را به‌محض روشنی هوا از سر گرفتند و ساعت  ۶ و ۴۰ دقیقه صبح  غریق را به پایین خور یافتند و به ساحل منتقل کردند. 
به گفته این مقام مسئول  مرد جوان بی‌احتیاطی کرده و برای شنا وارد حوضچه پرورش میگو شده است که متأسفانه به دلیل عدم مهارت و آشنایی به محیط و نیز نوع بستر این نوع حوضچه‌ها، به زیرآب رفته و جان خود را از دست داد.
  

خودداری از شنا

لیاقت با اشاره به شرایط جزر و مدی شدید و گل‌آلود بودن بستر در بیشتر نوار ساحلی بندرعباس از شهروندان خواست تا از شنا در مناطق خطرناک خصوصاً در زمان غروب و تاریکی شدن هوا خودداری شود.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها